0 406 visningar

24 svar

KJ vs Gallsopp

Mari

8 aug 2007 kl. 22:23

Hur ser man skillnad. Jag är nybörjare men var “tvärsäker” på KJ tills nu, när jag hittade den är sidan (SOM ÄR TOPPENBRA OCH MYCKET INFORMATIV). Men blev livrädd, tänk om jag plockar gallsopp….........

Hur ser jag skillnad och smakar det nån skillnad?

Mvh Mari

0

klas jaederfeldt

8 aug 2007 kl. 22:30

bägge sopparna har ett åderät på foten med lite olika maskstorlek.
man kan säga att karl johan är som en transa och har dragit på sig tunna nylonstrumpor 20 den, och att gallsoppen har ett par hemstickade svarta yllestrumpor på sig

0

Morgan

8 aug 2007 kl. 22:32

Ha ha ha…. Good One Klas….
den var fin… bra förklarat =)

0

Morgan

8 aug 2007 kl. 22:36

First Klas på den skulle jag dra till med =)

0

Brittis

8 aug 2007 kl. 22:42

Fast det gäller ju att man har ngt att jämnföra med :o)
Skicka ut en karl och handla 15dm och han ska se vilka utan att läsa sig till det! Hade inte ens jag klarat *fniss*

0

Morgan

8 aug 2007 kl. 22:47

15 dm… Oj oj… nääää =)

0

Brittis

8 aug 2007 kl. 22:52

demin=tror jag det ska vara, inte dm=decimeter :o)

0

Brittis

8 aug 2007 kl. 22:53

Aha…får nog förtydliga. Klas pratar om strumpor och det gör jag med, Morgan!!!

0

Birgitta D

8 aug 2007 kl. 22:57

KJ:s strumpor är dessutom vita.

0

Charina Halland

9 aug 2007 kl. 09:29

Det heter DENIER.

KJ har ljust ådernät på foten mot gallsoppens mörka. Detta närmast hatten.

0

charina

Brittis

9 aug 2007 kl. 09:42

Just det, minnet spelar en spratt ibland..Tack så mkt!

0

Brittis

Charina Halland

9 aug 2007 kl. 12:50

Ingen orsak, vassegu ..

0

Ann

9 aug 2007 kl. 14:07

Hej Marie!
För några veckor sen plockade jag glad i hågen karlJohan trodde jag.