Tror ni jag blev glad när jag upptäckte att jag har kantareller som växer på min tomt?? Så jag har haft dom på tillväxt ett tag nu, dvs gått med vattenkannan och gött dom, tills jag en dag upptäckte att de stora var borta!!! Då blev jag riktigt sur, hur kan man klampa in på nåns tomt och sno deras svampar?? Funderar på om jag ska göra svamparna oätliga på nåt sätt…grr
Tack för alla tips.. hihi.. jag ska nog komma på nåt… Nåt djur tror jag inte på. Tillsvidare nu så har jag gömt dom under massa löv.. tyvärr hittar jag ju inte dom själv.. eller som igår skulle jag bara titta till mina små gula vänner och eftersom jag gömt dom så väl så råkade jag stöta till en så den lossnade från marken…snyft..
Det kan även vara en ekorre som samlar mat till vinterförrådet. Om så är fallet vet jag ett enkelt sätt att göra sig av med den lilla gynnaren. Det enda du behöver är en spetsig sten, en kantarell, lite snus och en spegel. Du lägger kantarellen på stenen och framför strör du ut lite snus. När ekorren kommer blir den nyfiken på snuset och luktar, vilket gör att den nyser och slår skallen i den spetsiga stenen.
Tack för tipset Bo!! Undrar bara om du möjligtvis tittat lite för mkt på tecknad film?? Men det kanske är värt ett försök!! Återkommer med rapport om hur det gick.. fällan ska gillras redan ikväll!! Men tänk om det inte är en ekorre som är boven utan en människa som slår huvet i stenen.. kan man kanske bli skadeståndskyldig på nåt sätt…
Hej Ann. För det första tittar jag aldrig på tecknad film och jag har inte läst en enda serietidning i hela mitt liv. Jag är lite förvånad över att ingen har undrat över var spegeln kommer in i bilden. Jo så här är det: när ekorren slagit skallen i stenen går man fram till stenen och håller spegeln framför nosen på svamptjuven. Om det inte blir någon imma är den stendöd!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.