0 300 visningar

4 svar

Elisabeth J

klas jaederfeldt

9 aug 2007 kl. 17:37

har tittat på taggsvampen som du sände mej, den har hyalina (vita) sporer så den hör till släkte Bankera, antagligen B.violascens grantaggsvamp, så det är bara att glömma att det skulle vara en Sarcodon leucopus

0

Klas!

Elisabeth J

9 aug 2007 kl. 20:55

Jättemycket tack för hjälpen!
Undrar just om Lena har förväxlat svamparna när hon torkade eller om det bara var en art?
Det återstår att se!

Än en gång tack för ditt snabba svar!

0

Irene A

9 aug 2007 kl. 21:28

Det var väl den här du fick då:
http://svampguiden.com/forum/visa/64561

0

Irene!

Elisabeth J

9 aug 2007 kl. 23:55

Hej!

Det finns svampar kvar i skogen av om jag fattade det rätt den ovanliga!

Lena har hittat så mycket olika taggsvampar,så hon kanske inte vet hur hon har det, finns det ingen mykolog som bor i närheten där hon bor?

Jag skulle gärna åka dit för mina favoriter är taggsvampar men det är lite långt.

0

Irene!

Lena M

10 aug 2007 kl. 07:48

Alldeles riktigt Elisabeth, jag vet inte hur jag har det med svamparna, kan jag ha gett dig fel ?
Ni får gärna komma hit och titta för det står många kvar i skogen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone