0 1041 visningar

6 svar

Padda / groda

Lena M

10 aug 2007 kl. 11:57

Eftersom det finns mycket kunnigt folk på guiden har jag en lite annorlunda fråga.
När jag var ner i källaren för en stunds sedan satt en groda eller padda där, ca 1 dm stor, mörk i färgen. Vad lever den på, finns ju inget ätbart än lite solrosfrö på golvet.. Tänkte att den kanske ville ha lunch ? :o)

P.s jag försökte att fota den lite senare men då hade den gömt sig D.s

0

Göran

10 aug 2007 kl. 12:13

Någon form av insketer finns det nog därnere. Insketer av alla de slag är smakens för grodor/paddor.

0

Lena M

10 aug 2007 kl. 12:19

Ja, då hoppas jag att han kan fixa mat själv.

0

Evus

10 aug 2007 kl. 12:25

Grodor är så söta tycker jag.
Jag “brukar” också ha besök av dom i min trädgård.
Dom brukar bo i/under jorden i rabatten. En gång höll jag på att sätta trädgårdsspaden (hemska tanke) i en.
Dom kanske äter sniglar också?

För ett par år sedan när jag skulle plantera och stack ner handen i jordpåsen som låg på backen fann jag detta. (se bifogade bild)
Numer har jag öppnade jordsäckar stängda och på bord.

Ha en bra dag i svampskogen ni som ska dit :-)

0

Bengt Sandh

10 aug 2007 kl. 12:33

Hej Lena!

Om du kysser den och det blir en prins så är det en padda, i annat fall har du nog gjort en riktig groda!

0

Gunilla

10 aug 2007 kl. 12:34

Och hos mig bor de i växthuset och plaskpoolen!
( Visade kanske bilderna förra året men ni som sett dem får tåla en repris!)

0

Tina Nordberg

10 aug 2007 kl. 22:39

De tål att ses om och om igen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone