Hej Jessica!
Nu är jag inte Michael men kan avslja en mycket bra Karl-Johan ställe. Där finns även kantareller och fina kremlor.
Om du åker till Åva, mot Dalarö, så svänger du in före Åva vägen till en, tror jag elstation, parkera där och sedan rakt ut in i skogen över backen och ner och då är du på ett underbart svampområde.
Hej Jessica, jag har inte hunnit vara ute så mycket och kollat svampläget, men det verkar som svamptillgången varierar: I skogarna norr om stan, Bogesund, Järvafältet, Hansta m.fl så verkar det finnas mer karljohan än söder om stan. Jag var ute i skogarna kring Lida idag och fann visserligen svamp, men inga mängder.
Hejsan Jessica.
Nu bor jag i Västerbotten tack och lov. Jag har däremot växt upp i Stockholms området. Jag vill tipsa alla runt Stockholm att besöka en plats som heter Fyrväpplingen. Det är en bit att åka och de som är där fiskar inplanterad fisk.
Runt dessa sjöar finns det underbara skogar och framför allt runt sjön Skysjön.
Ett litet tips bara.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.