0 333 visningar

10 svar

Goliatten på gott humör!

Elsy Markstedt Sjödin

10 aug 2007 kl. 20:22

Hej igen!
Det blev ett gäng Goliat även denna gång, ungefär 13 kilo, samt lite annat smått och gott!
Här kommer några bilder!
Ha det gott i svampskogen!

0

Brittis

10 aug 2007 kl. 20:25

Grattis!

0

Lena M

10 aug 2007 kl. 20:25

Kul och grattis, jag hoppas få se en sådan i år.

0

Lisa G

10 aug 2007 kl. 20:31

Gratulerar!  jag har siktat in mig på att åtminstonde få se en goliat där den växer,,,
Idag blev det en (1) KarlJohan, suck,

0

Lena M

10 aug 2007 kl. 20:32

Inte dåligt de heller, vi är många som väntar på den.

0

Lisa G

10 aug 2007 kl. 20:37

Jag kan lova att det blev rena bromskivor när jag såg den :-)

0

Lars G

10 aug 2007 kl. 21:07

Vilka fina bilder, man blir jätteglad av att se dem.

Hoppas på även från dina framtida turer. För oss sörlänningar så vattnas det rejält att se så mycket goliat.

0

Lars G

10 aug 2007 kl. 21:07

Hoppas på bilder även från dina framtida turer ska det stå.

0

nina H, Sthlm norr

10 aug 2007 kl. 21:52

Har just ätit Goliat för första gången - stekte den i skivor. Vi var tre st som åt men ingen tyckte det var speciellt gott!!!
Lagat till fel eller skall man vänja sig?

0

Fia

10 aug 2007 kl. 22:09

Den ska tillagas på rätt sätt för att bli god. Skär i tunna skivor och grilla, doppa på några droppar av lime samt soja när den ligger på tallriken - supergott. Eller gör en klar soppa med goliat, räkor och kryddgrönt.

Friering är ett annat utmärkt alternativ. Goliaten passar inte att tillagas som annan svamp. Japanerna har utvecklad sin tallagning av den under 1000 år.

0

Till Nina

Fia

10 aug 2007 kl. 22:11

Glömde fråga vara du hittat dina goliatar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone