hittade denna ticka växandes på en alm(?) i centrala Visby
kvalitén är väldigt låg då jag tvingades ta en bild med mobiltelefonen(tappat bort min kamera)
vad kan det vara för nåt?
som den svampentusiast hade jag svampradarn på och hittade till min stora glädje en stolt fjällskivling
och ett par nävas jättefina nejlikbroskingar:)
jag hittade väldigt lite svamp faktiskt!
det verkar finnas så mycket undervegetation på många ställen att det nästan tagit över(mycket ormbunkar)
Fast iofs var det min första gotlandstur-så säkert finns det gott om svamp på de rätta ställena jag inte hittat än
tittade mycket runt i botaniska parken men hittade inte en enda champinjon, tyckte mig se några kugschampinjoner i närheten av östraport,men bilsällskapet ville inte stanna;) (av förklarliga skäl)
av fem dagar på gotland regnade det tre gånger natt/tidig morgon så det verkar ju lovande :) hoppas du har bättre tur!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.