0 1777 visningar

17 svar

mycket kantareller

loppelisa

12 aug 2007 kl. 21:23

idag skulle jag gå en liten sväng med hundarna,och det fanns hur mycket kantareller som helst.
min påse knökfull,en tröja som jag fick göra en säck av,och hela mag fickan full.
jag har inte mätt och vägt skörden,men här kommer bilderna….
Och allt detta i en liten skog i Klippan i skåne

0

Brittis

12 aug 2007 kl. 21:30

Grattis

0

Kim

12 aug 2007 kl. 22:41

Grattis! Vilken fångst

0

Sushi

12 aug 2007 kl. 22:50

Congratulations!
Det är ju bara så himla kul:)

ha det så gott!

Mvh/ Sushi i Västerbotten

0

buffy

12 aug 2007 kl. 23:31

Grattis!
Jag hittade också kantareller i Klippantrakten idag, fast inte riktigt lika många som du.

0

Brittis

12 aug 2007 kl. 23:53

tror jag utesluter klippantrakten imorgondagens svamptur, har ni låtit bli klövahallar?

0

till brittis

LOPPELISA

13 aug 2007 kl. 11:26

Jag har inte varit i klöva hallar,men har fått rapporter om svart trumpet,och trattkantarell på kanterna.
Jag tror att där är mycket folk och plockar,så ska man hitta där,får man klänga runt på kanterna

0

till brittis

Brittis

13 aug 2007 kl. 14:22

Hittar ju aldrig den himla trumpeten, o hänger över kanterna det gör jag, syrran skulle ALDRIG mer följa med dit *ler* lite kantareller o trattisar blev det! Var på ett annat ställe på söderåsen o hittade 5 svarta trumpetsvamar o hör o häpna rödgul trumpetsvamp. Har ingen kamera nu, skulle behövt fota o få hjälp!

0

Grethe F

13 aug 2007 kl. 17:41

Löv eller granskog det skulde jag gerna ville veta jag hittar inte så mycket är en deloppe på Hallandsåsen men där är mycket folk vid sjöerna

0

Brittis

13 aug 2007 kl. 17:42

Bokskog går bra, eller blandad lövskog! Runt västersjön finns det mkt kantareller o trattkantareller!

0

Sushi i Västerbotten

Maya K. I. Hörnefors

13 aug 2007 kl. 22:29

Min man och jag var ute en sväng sent i går kväll och plockade drygt fem liter kantareller mellan Umeå och Hörnefors.
Vid tiotiden var det så mörkt så vi fick treva oss fram, men då hade vi fått tillräckligt, så vi åkte hem.

0

Maya K

Sushi

14 aug 2007 kl. 17:53

Hej!
Min man och jag var ut en sväng i går afton och blev grymt besvikna när vi kom fram till “vårat” ställe.
Vad får vi se ? Jo, en skördare som tar ut skog för tu och sju :(
Det var inte kul…
Vi for på annat håll och hittade så att det fyllde en halv korg .ca. som grannarna fick..
/Sushi

0

Maya K

Lena M

14 aug 2007 kl. 17:57

Visst måste det vara ett kantarellår, de står ju där man inte alls förväntar sig att hitta sådana.
Men nu vill jag se andra arter snart.

0

Kantareller

Brittis

14 aug 2007 kl. 20:29

Vi tog ett annat håll på ridturen i skogen idag! Där stod kantarellerna i givakt….vi fick rida i zickzack för att inte rida sönder dem, där var massor! Ska dit på torsdag med bil, har inte klurat ut hur jag ska få med svampkorgen till häst ännu…

0

Grattis Loppelisa!

Elsy Markstedt Sjödin

14 aug 2007 kl. 22:29

Här i Skellefteå är det svårt att hitta kantareller därför att dom finns knappt här, vi måste upp i fjällvärlden för att få en ordentlig skörd! Men då har vi Goliatmusseron i stället!
Lycka till i svampskogen!

0

Grattis Loppelisa!

ragnhild

15 aug 2007 kl. 16:10

Lyckliga ni som bor där det har regnat. (fast det kanske har sina avigsidor också) I stockholmstrakten är jättetorrt i markerna och man hittar bara enstaka kantareller.

0

Sushi

Maya K. I. Hörnefors

15 aug 2007 kl. 18:40

Råkade köra förbi mitt bästa kant.ställe idag , kollade upp dom små vi lämnade i söndags, och vips så hade det ploppat upp flera till, men dom gömde jag under lite mossa och ris.
På ett annat ställe hade någon tagit ner all skog, så där fick man TJI, vill bara gråta!!!
GER du bort kantarellerna, gillar du dom inte eller?

0

torrt

Cynips

21 aug 2007 kl. 10:18

låter ungefär som det är uppe i Falutrakten -  torrt som bara den

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone