idag skulle jag gå en liten sväng med hundarna,och det fanns hur mycket kantareller som helst.
min påse knökfull,en tröja som jag fick göra en säck av,och hela mag fickan full.
jag har inte mätt och vägt skörden,men här kommer bilderna….
Och allt detta i en liten skog i Klippan i skåne
Hittar ju aldrig den himla trumpeten, o hänger över kanterna det gör jag, syrran skulle ALDRIG mer följa med dit *ler* lite kantareller o trattisar blev det! Var på ett annat ställe på söderåsen o hittade 5 svarta trumpetsvamar o hör o häpna rödgul trumpetsvamp. Har ingen kamera nu, skulle behövt fota o få hjälp!
Hej!
Min man och jag var ut en sväng i går afton och blev grymt besvikna när vi kom fram till “vårat” ställe.
Vad får vi se ? Jo, en skördare som tar ut skog för tu och sju :(
Det var inte kul…
Vi for på annat håll och hittade så att det fyllde en halv korg .ca. som grannarna fick..
/Sushi
Råkade köra förbi mitt bästa kant.ställe idag , kollade upp dom små vi lämnade i söndags, och vips så hade det ploppat upp flera till, men dom gömde jag under lite mossa och ris.
På ett annat ställe hade någon tagit ner all skog, så där fick man TJI, vill bara gråta!!!
GER du bort kantarellerna, gillar du dom inte eller?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.