för att maskarna haft en riktigt bra säsong…
inte bara gallsopparna som har ett dunderår
kanske blir bättre sen när det poppar upp så mycket svamp att krypen inte hinner invadera dom
bävar redan för hur ätna K-J man ska hitta senare när de dyker upp.vissa blir ju ätna innan de kommit upp t.om
Ja, problemet är ju att även de små verkar vara uppätna!
Jag har inte lyckats ta hem några ordentliga mängder kremlor (som jag haft på favoritlistan sedan jag var i femårsåldern), än i år. Då har jag ändå plockat ganska många (till synes fräscha), innan jag givit upp!
Du har rätt RasBolin, ikväll gick jag runt och kollade på frigolitkantareller, bleka till färgen och helt utan lukt eller smak, (mask, kanske var lite vårdslöst skrivet, det är nog som du beskriver det Elisabeth.
Det roliga är att efter ett rejält regn förvandlas frigolitkantarellerna till praktexemplar på ett par timmar, vi väntar på regn här, eller bara jag, troligen..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.