0 370 visningar

14 svar

Rödgul trumpet ???

Lena Bratt

16 aug 2007 kl. 22:49

Har någon hittat dem ännu ? Har ett super-ställe ganska långt att åka så jag undrar om det är dags att åka dit !

0

RasBohlin

16 aug 2007 kl. 23:14

Nä, men plockstora trattkantareller har jag sett…

0

Bengt Sandh

16 aug 2007 kl. 23:35

Hej Lena!

Jag har redan plockat 7 kg så det är full fart här i Västergötland iaf.

Stövlar på, marsch!

0

Helena A

17 aug 2007 kl. 06:55

I Sörmland är de på gång.
Fortfarande för små för att plocka men snart så

0

Lena M

17 aug 2007 kl. 07:14

Likaså här i Gästrikland finns litegrann nu.

0

Rödgul trumpet ,javisst!

Vännen

17 aug 2007 kl. 09:45

I Gällivare plockas just nu rödgul trumpet , av en som skulle ha asterisk om han skulle medverka på guiden.

0

Lena Bratt

17 aug 2007 kl. 09:49

Vad bra ! Jag bor ju i Västergötland. Det får bli en tur i helgen dit då.

0

Totte Gbg

17 aug 2007 kl. 10:14

Ja tänk om man hade ett sånt ställe att åka till :(

0

Gunilla

17 aug 2007 kl. 21:35

Jag har bra såna åxå Totte - kanske inte 7 kilos men bra ändå! Kan ju finnas samtidigt med svartisarna!

0

Totte Gbg

17 aug 2007 kl. 22:08

Men du va bra:)

0

Lena Bratt

17 aug 2007 kl. 23:14

Det är det enda svamstället jag tagit med släkt o vänner till, där finns så mycket rödgula att det räcker till hela bygden ! Där växer en hel del kantareller också. Ska ta med kameran men det är svårt att fånga på bild hur många det egentligen är.

0

Bengt Sandh

18 aug 2007 kl. 01:07

Hej Lena!

Har du inte räkneverk på kameran?

0

Theresa WQ

19 aug 2007 kl. 21:02

I Uppsala plockade jag idag kantareller, små till mellanstor svart trumpetsvamp, några ca 5 cm stora rödgula trumpetsvampar, en handfull riktigt fina trattkantareller( de måste ha ett genetiskt fel, alldeles för tidigt, :), de första björksoppar, tegelkremla, blek taggsvamp och små fårtickor. Marken känns fortfarande för torrt, det har bara kommit en tredjedel av förra årets regn. Men det är redan kyligare på morgonen.
Hoppas på ett rejält regnväder snart, så att sopparna kommer.
På en vecka har rödgul trumpetsvmp nästan inte växt till sig, är den en långsamt växande svamp?
Bästa hälsningar till er alla

0

Per

20 aug 2007 kl. 20:53

Japp. Hittade ett gäng i lördags i mellersta bohuslän. De var inte så stora så en del lämnades kvar för skörd inom snar framtid om ingen annan hinner före.. ;)

0

Morgan

20 aug 2007 kl. 21:38

Verkar bli ett grymt bra år för dessa svampar i år igen här i Södermanland. Jag och sambon plockade ca. 10 liter på en kvart på bästa stället.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone