Sökte lite på nätet o fann lite olika varianter… :)
“Konserverad kattmat kanon…stick hål på en burk och stoppa i buren så kan du ha samma agn en vecka.”
“En klassiker annars är flådda levande grodor…varken smidigt eller mysigt men “di gamle” påstår att det fiskar fantastiskt…”
Prova annars med surströmming upp piffat med lite kantareller ;)
Hej Cicki!
Statistiken visar att obetalda räkningar kommer först på sjunde plats. Ett tag låg de på första plats men har sedan gått kräftgång och det är osäkert om sjundeplatsen kommer att hålla året ut.
För övrigt kan jag meddela att mina inköpta signalkräftor tutar så att jag får ont i öronen. Därför kräver dessa kräftor några riktiga tutingar. Jag har införskaffat öronskydd för alla gäster när vi i kväll ska tvinga i oss snaps efter snaps för att döva våra öron så mycket att vi efter c:a två timmar kan ta av oss skydden.
Det är trevligt att sitta och äta kräftor med öronskydd för då slipper man höra alla falska toner när snapsvisorna kommer igång.
För snart 10 år sedan lade jag ut recept på Bosses kräftiga kantareller under fliken “recept”, men det verkar vara borta nu. Så här ser det i alla fall ut: koka en lag bestående av grovt salt samt krondill ca 10 minuter , och lägg sedan i större bitar av fasta kantareller(valfri färg) och sjud 5-10 minuter. Kyl sedan ner i kallt vattenbad. Om sältan känns för dålig tillsätter man ytterligare salt.
Tio år var väl att ta i :-), här är ditt recept:
http://svampguiden.com/visa_recept.asp?nr=47
Verkar lovande, ska prova det om det blir någon fart någon gång på kantarellerna här i södra Uppland…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.