Du frågade om jag ger bort kantarellerna för att jag inte gillar dom…Nej, tvärtom Jag älskar dom, och vi äter dom ofta och gärna i alla varianter :)
Men mina grannar har aldrig sett en kantarell och inte smakat heller så vi hade lovat att plocka lite till dom…
Så var det.
Ska snart styra kosan upp till fjällen och plocka där.Längtar.
I fjol plockade vi 30 liter när vi var dit.
Mvh/ Sushi
Jag brukar faktiskt ge till pensionärerna i huset kantareller o soppar. DE blir så glada och kan inte ta sig ut i skogarna själva! Så hoppas jag ungdommarna behandlar mig när jag inte kan ta mig ut i skogen mer! Jag ser det som en stafett i vänlighet, och hur jag själv kommer att vilja bli behandlad! :o) SÅ den dagen du känner att usch ska jag nu rensa all svamp igen :(, prova att ge bort lite, känns super jag lovar!
Jag ger bort til en gubbe som hade vänligheten nog att berätta var han hade sina bästa kantarellställen, då han inte kan gå utan käpp längre, känner jag det som min plikt att ge tillbaka lite av vad han sett till att jag får…
Jag ger eventuellt bort kantareller till någon kompis..
Annars säljer jag en hel del, i ärlighetens namn måste jag nog tillstå att jag också har väldigt svårt att GE bort svamp, känns inte rätt på nåt vis
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.