Jag bor i Kåddis utanför Umeå och har stuga mellan Bjurholm och Mjösjöby. I dag har jag plockat goliat på Kullaheden, Olofsforsheden (med Eva K) och nyss på hedarna vid Lögdeälven. Inga såna mängder som dom hittar i Skellefteå och Piteå men fullt tillräckligt för mina behov. Man ska ju ta tillvara dem också. Funderar på att ställa svamptorken ute på altan, det luktar så starkt.
Inte så värst gott om goliat där jag gått men man behöver väl inte så mycket heller. I dag har jag plockat en del karljohan och goliat. Torken går för fullt, undrar vad Zpacy tycker om dofterna. Tror du det är ide att ta med torkad ärtröksvamp till Piteå? Kanske nån söderifrån behöver.
Hej!
Om du har gott om ärtröksvamp så skulle jag gärna byta den mot något eller betala, det blev så fina bruna färger på det som du visade för längesedan.
Har du något önskemål vad du skulle vilja ha av mig?
Färgad ull?
Något tovat?
Eller färgat garn?
Torkad färgsvamp?
Om du är intresserad kan du väl sända din mailadress!
Har sett din hemsida vid något tillfälle men vet inte vart den är!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.