Ja Carina, livet kan vara lite orättvist. Här i Växjö har vi haft en skitsommar med nästan bara regn. Vår belöning: massvis med svamp. Uppe hos er har ni haft soligt och torrt och därför lite svamp, och inga hjortron heller för den delen. Hoppas att du haft det skönt på Pite havsbad istället. Jag tror att att du kan köpa kantareller hos din lokala torghandlare. Lycka till önskar:
Hej Stefan!
lite hjortron hittade jag,svamp har vi nu ganska gott om(goliatmusseron)även lite kantareller, plockade säkert 10kg goliat idag, så nu siter jag och undrar vad gör jag med allt*ler*
tyvärr kan jag inte köpa de fina svenska kantarellerna i min affär, däremot så brukar det finnas kantareller från lettland bla, men dem köper jag inte.Var i juni i oskarshamn men det var inte dags för svampplockning då.Lycka till du med..
carina i piteå
Hörde att det finns mycket kantareller i Luleå i år. Jag har ställen mellan Luleå och Piteå men har ej kollat iår.Svamp i norr säljer kantareller se deras hemsida
http://www.svampinorr.se/
Svampkonsulenterna träffas i Piteå nästa helg, kanske någon som kan ta med!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.