Ola, jo, nog förstod jag att det var Solnalaget du åsyftade, det var en skämtsam passning till Sushi, det jag nämnde om Skellefteå AIK =)
Ingela, om vartenda inlägg i vartenda forum på internet enbart och endast behandlar det som är kärnämnet för forumet, fick vi ett ganska tråkigt och grått internetliv. Liksom, varför skriva om Ett klick för skogen på det här forumet, det har ju inget med svamp att göra. Varför skricka in bilder på växter (ej svampar) och fråga vad det är, det har ju inget med svamp att göra. Och gudbevars, anekdoter där folk berättar om djur de sett, bevare oss för det! Och, varför skrev du det inlägg du gjorde nu, det hade ju inget med svamp att göra? Eller varför inte dra det ännu längre, varför småprata med ICA-kassörskan om vädret, det har ju inget med maten du handlar att göra. För övrigt så behandlade Olas första inlägg svamp genom den eminenta bilden, som var ett konstverk vem som helst borde kunna uppskatta, sportintresserad eller inte. Dock så är det väl fallet så i de flesta personers fall som är okunniga om sport, att de ofta antar att vänligt och skämtsamt menat smågnabb som det ovan är ett utslag av allvarligt menad rivalitet. Vilket det naturligtvis inte är. Tro inte allt som skrivs i Aftonbladet, inte alla sportintresserade människor slår ner varandra med påkar för att de råkar hålla på ett annat lag. Att skämtsamt och skojfriskt hacka på andra lag och deras supportrar däremot är det väldigt många som gör. Om du hade noterat det frekventa användandet av smileys så hade det också kanske gett en fingervisning till jargongen. Så sitt ner i båten och ta det lugnt. Med all respekt sagt; att ta illa upp av innehållet i den här tråden är det enda som enligt mig tycks småaktigt här.
Ja detta blev ju en rysare. Ja syftet med bilden var ju svampen. Kantarell och den goda Svarta trumpeten. Lite roligt måste man ju kunna ha och det är ju upp till var och en att tolka bilden. Ja och som Andreas skriver finns det ju även bilder på växter och djur osv på detta forumet vilket jag inte har något emot, men detta har inte med svamp att göra. Jag är ju både en svamp och natur älskare vilket jag tror vi flesta här är. Jaja nog om detta och ha det alla oavsett lag haha.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.