0 5396 visningar

34 svar

Hjälp mig hitta guldet!

Erik

20 aug 2007 kl. 15:24

Hej på er alla kantarellister! Kul att det går bra för er. Det går inte så bra för mig, jag är nämligen nybörjare på det här med att plocka kantareller. Har varit ute i skogen, men har svårt att hitta några trots att alla säger att det finns så mycket, vilket även bekräftas av rapporter här på Svampguiden.

Jag bor i Umeå och har varit ute och letat i både äldre och yngre barrskog, i ren björkskog - och blandskog (barr och löv), Jag har vandrat gamla inägor och ängar samt efter körvägar/stickvägar. Norrlägen och söderlägen, kullar enebackar. Men helt utan resultat. Vad gör jag för fel - snälla hjälp mig på traven.
Var ska jag leta.

Var finns dom? Hjälp mig hitta guldet!

0

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

20 aug 2007 kl. 15:31

Önskar jag kunde hjelpa dej, men jag sitter i samma sits, fast jag har letat i flera år.
Hittar endast få exemplar, men skam den som ger sig.
Hoppas du får några goda råd som jag också kan ta del av.
Lycka till!!!!

0

Ulla

20 aug 2007 kl. 16:08

Har haft flera fina kantarellställen men tyvärr har dom avverkat skogen där så jag är också på jakt efter nya fynd här i Skellefteå  :O)

0

Erik

20 aug 2007 kl. 16:16

Ett förtydligande: Jag är inte ute och snikar efter andras ställen,  jag är ute efter att lära mig att hitta egna…

0

20 aug 2007 kl. 16:20

Du får ursäkta om jag gav uttryck för att jag trodde du var ute efter andras ställen. Det var då inte meningen!..

0

Erik

20 aug 2007 kl. 16:43

Ingen fara Lill. Det var varken du eller någon annan, snarare jag själv som ville förtydliga…

0

Andreas F

20 aug 2007 kl. 16:56