0 323 visningar

7 svar

Soppar runt Luleå, några tips vore varmt välkommet.

Micke Brännström

23 aug 2007 kl. 17:01

Hej-å-hå svamplovers! :-)
Nu har jag avslutat min fas som total nybörjare! Nu kan jag i alla fall skilja på dom vanligaste… tror jag. :-O
Jag skulle bli riktigt tacksam om någon skulle kunna ge mig ett tips om vart jag kan hitta soppar i Luletrakten?

0

Margareta

23 aug 2007 kl. 17:46

Finns gott om dom på de tallbeväxta sandhedarna - t ex Karl-Johan. Sandsopp växer gärna där renlaven trivs….
Finns ju gott om sådan vegetation runt Luleå - Boden!
Lycka till!!

0

Micke

23 aug 2007 kl. 21:16

Tack för tipset Margareta! :-)

0

Jeanette P

23 aug 2007 kl. 21:40

Jag har hittat många soppar kring mindre vägar, alltså nu inga stora vägar. Skogarna kring Sunderbyn kan jag säga att det finns…nu har jag sagt för mkt=).
Skoj att du oxå börjar skilja några svampar åt, det är nu det roliga börjar =D

0

Micke

24 aug 2007 kl. 12:56

Jahaaa… när ska vi ge oss iväg till svampskogen då Jeanette P? :-)

0

Jeanette P

24 aug 2007 kl. 17:03

Tar nog tyvärr några dagar innan jag ska ut nu, har varit var å varannan dag. Ska börja leta lite på nya marker, kanske man kan hitta annat än soppar, fårtickor å kremlor =). Vem vet..vi kanske stöter på varandra någon gång.

0

Micke

24 aug 2007 kl. 23:07

Du kan väl skicka ett mejl till mig när du är på gång… :-)
Skulle vara jättekul och plocka några svampar!
mikael.brannstrom@bredband.net
/Höres

0

Micke

26 aug 2007 kl. 14:53

Känner du inte hur det har börjat “rycka” i “svamparmen”... :-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone