Hej!
Den 30-31 augusti ska vi spela in ett program om svamp och titta lite närmare på giftsvampar i Mitt i naturen, SVT, men vi har fått problem. Det finns ingen svamp!! Vet någon ett bra svampställe där det växer ex Vit flugsvamp, Röd flugsvamp, Toppig giftspindling, Lömsk flugsvamp etc, så vore vi jättetacksamma för att få veta det!!
Maila gärna eller svara här!
Tack på förhand! :-)
anna.savolainen@svt.se
...finns det gott om i Bohuslän och Västra Götaland nu! Leta i barrskog!
Jag har inte sett vit eller lömsk flugsvamp i år, men div andra flugsvampar såsom panterflugsvamp, röd, gråfotad och rodnande, har jag sett. Också dessa i barrskog, dock ej panterflugsvampen, som växte i “Plantaget” (park i Alingasås)...
Kontakta “Svamp i norr”, de har god koll på svamå uppe i Västerbotten och jag tror att de kan få fram de flesta av arterna du efterlyser.
Kolla på deras hemsida för kontaktinfo: http://www.svampinorr.se
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.