Tänk er att ni är nöjd med dagens svampskörd och är på hemväg från skogen. Ni går igenom nya trakter. På väg hem så ser ni ytterligare en massa svamp som växer där på marken. Det blir bara att börja plocka igen och det verkar aldrig ta slut. Vet inte om detta är en trevlig eller otrevlig upplevelse. Det går ju inte heller att låta bli att plocka dessa godbitar. Igår så var jag utsatt för detta. Grannen blev mycket glad. Idag så håller jag fortfarande på att ordna med dessa kantareller. Är det någon som lider med mig? Det finns säkert de som plockat avsevärt mer än vad har gjort nu, oavsett det så gissar jag att det blev cirka 6 liter kantareller och lika mycket trattkantareller plus en Kalle. Denna händelse inträffande på västkusten kring Göteborg.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.