0 368 visningar

8 svar

Evigheter sedan...

Annette L, norr om Sthlm

27 aug 2007 kl. 14:51

Hej alla! Har i år inte samma tid som förra året att plocka svamp! Tänkte ta mig tid senare i veckan, hur ser det ut i skogarna norr om stan/Sthlm? Franco, allt väl med dig?

0

Nina H, Sthlm norr

27 aug 2007 kl. 15:26

Hej, hej Annette…undrade just om du tröttnat på svamp ^__^!
Det är torrt, torrt, torrt! De kantarellställen som kom tidigt har nu torkat bort fullständigt.
Inte en skymt av Karl-Johan, taggsvampar eller trumpeter.
I söndags var jag söder om stan och vandrade helt torrskodd i ett kärr. Otroligt!

0

rasiha

27 aug 2007 kl. 15:28

Hej Annette,

I lördags var jag i naturreservatet 3 km före Gustavsberg (Värmdö) och hittade ingenting på 2-3 timmar. Cyklade annars från Aspuden dit :) Jag är inte säker på södra delar i St. Vet ej vad svamp finns. Hoppas på en bra regn nen det verkar att den gick förbi St.

Hör av dig!

0

Annette L, Sthlm norr

27 aug 2007 kl. 16:48

Halloj, har börjat jobba igen och det tar all tid i anspråk :=) Ett kul och stimulerande jobb, så svampen får stryka lite på foten…Har även tagit upp “sporten” slå på champinjonen efter 20 år och det tar oxå tid… Jag plockade kantareller i månadskiftet juni/juli och några stackars förtorkade svart trumpetsvamp i förrgår…om de nu inte var lämningar från förra årets kanonskördar :=)Ska verkligen försöka ge mig ut, det är ju inte många meter till svampen :=)...Läste Artikeln i SvD med Michael, bra artikel! Tänk jag hade en annan bild av hur Michael skulle se ut, glatt överraskad (tjejsnack)...Om det regnar lite så kanske vi kan sammanstråla, jobbar i Kista, bodde inte du i Sollentunatrakten?

0

Annette L, Sthlm norr

27 aug 2007 kl. 16:54

Hej, Hittade du någon svamp alls?  Norrut hittar jag OK ;=)

0

rasiha

27 aug 2007 kl. 17:15

Hej,

Det är längre än evighet jag har hittat svamp. Har du någon tips?

MVH, Rasiha

0

Annette L, Sthlm norr

27 aug 2007 kl. 17:17

Det verkar vara relativt torrt än så länge, men efter regnet som skall komma nu i veckan hoppas jag på mer svamp. Vad är du intresserad av att plocka?

0

Hej Annette

Franco Matli

27 aug 2007 kl. 19:26

Hej Annette,kul att du är tillbaka, undrade just heromdag om vart du håll hus.Jag har inte mått så bra sista tiden,åkte bl.a. på en lunginflammation som det tåg lång tid att bli av med, nu mår jag bättre men inte 100% än. Men i skogen knallar jag som vanlig, fast de sista dagarna blev skörden mager och torr (mest eterneller).
Nero mår kanon som vanlig och följer alltid med. Åker till Mora ome vecka, där finns det litet mera att jaga.En stor kram.

0

Hej Annette

Annette L, Sthlm norr

27 aug 2007 kl. 20:02

Jobbigt med lunginflammation! Hoppas verkligen att du kryar på dig! Ser fram emot en senhöst promenad med dig, nero & full svampkorg! Kram A

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone