Hej, hej Annette…undrade just om du tröttnat på svamp ^__^!
Det är torrt, torrt, torrt! De kantarellställen som kom tidigt har nu torkat bort fullständigt.
Inte en skymt av Karl-Johan, taggsvampar eller trumpeter.
I söndags var jag söder om stan och vandrade helt torrskodd i ett kärr. Otroligt!
Hej Annette,
I lördags var jag i naturreservatet 3 km före Gustavsberg (Värmdö) och hittade ingenting på 2-3 timmar. Cyklade annars från Aspuden dit :) Jag är inte säker på södra delar i St. Vet ej vad svamp finns. Hoppas på en bra regn nen det verkar att den gick förbi St.
Hör av dig!
Halloj, har börjat jobba igen och det tar all tid i anspråk :=) Ett kul och stimulerande jobb, så svampen får stryka lite på foten…Har även tagit upp “sporten” slå på champinjonen efter 20 år och det tar oxå tid… Jag plockade kantareller i månadskiftet juni/juli och några stackars förtorkade svart trumpetsvamp i förrgår…om de nu inte var lämningar från förra årets kanonskördar :=)Ska verkligen försöka ge mig ut, det är ju inte många meter till svampen :=)...Läste Artikeln i SvD med Michael, bra artikel! Tänk jag hade en annan bild av hur Michael skulle se ut, glatt överraskad (tjejsnack)...Om det regnar lite så kanske vi kan sammanstråla, jobbar i Kista, bodde inte du i Sollentunatrakten?
Hej Annette,kul att du är tillbaka, undrade just heromdag om vart du håll hus.Jag har inte mått så bra sista tiden,åkte bl.a. på en lunginflammation som det tåg lång tid att bli av med, nu mår jag bättre men inte 100% än. Men i skogen knallar jag som vanlig, fast de sista dagarna blev skörden mager och torr (mest eterneller).
Nero mår kanon som vanlig och följer alltid med. Åker till Mora ome vecka, där finns det litet mera att jaga.En stor kram.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.