Hittade jag något att dryga ut kremlorna med =).
Efter många timmar i olika skogar så hittade jag dom äntligen…KANTARELLERNA =P.
Jo jo jag vet att man itne ska göra stor sak över dom..men kan inte hjälpas att dom är såå goda.
Dagens skörd
Ännu trevligare blev det då man äntligen fick smaka på smörstekta kantareller på smörgås :).
Jag är väldigt impulsiv då det gäller skogsturerna, det är ganska mkt som ska klaffa och direkt man ser en lucka så tar jag tillfället i akt =).
Hoppas du hittar mkt nya och goda svampar, hur många känner du någorlunda igen nu då?
Varför “ska” man inte göra stor sak över dem? De är ju jättegoda! Och vackra! Och roliga att hitta. Och lätta att ta hand om. Dessutom tror jag att det sitter i ryggmärgen. Åtminstone jag är uppvuxen med en särskild känsla och glädje över att hitta just kantareller. Vem sjutton har bestämt att man inte “ska” känna så?
Gläd dig du åt dina kantareller! Det gör iallafall jag. Även om jag plockar och njuter av många andra sorter, så är det alltid något speciellt med kantareller.
Jag menade mest det dom brukar skriva eller rättare sagt det jag läst i en bok. Där säger dom att kantareller inte är så speciella utan att det finns mkt bättre och godare svampar =).
Självklart är jag överlycklig över min fångst och just det där att få se för sig själv att kantareller verkligen finns här uppe i Luleå :P.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.