Hur har ni det med giftsvampar, speciellt vit flugsvamp och toppig giftspindling?
Mitt i naturen har ringt mig och undrat, de ska göra ett program och vill veta var det finns giftsvampar.
Själv har jag inte hittat några vita flugsvampar i år. Toppig spindling har jag sett. Hur är det hos er?
Tyvärr skriver ni, men det är väl bra att det inte finns gott om giftsvampar när det är lite annan svamp. Jag tror att dom kommer, när trattkantarellerna börjar skördas så hittar vi nog också giftsvamparna.
Dom här bruna finns det gott om liksom dom röda och mörkringad har jag också sett en del.
Här i trakterna kring och på Söderåsen (Skåne) råder ingen brist på vare sig vit flugsvamp eller toppig giftspindling. Jag vet inte vad de har för samband med trattkantarellernas mognad, men dessa (trattkantarellerna) är i af redan synnerligen skördeklara och välväxta här.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.