Jag måste vara en av dom sämsta svampplockarna av denna värld *ler* För ett par år sen blev jag och min mor meddragna ut i skogen och fick se hur höstkantareller växte. Vi plockade flera matkassar med svamp. Sen dess, inget… Eller jo, häromveckan hittade vi 1 liter kantareller på landet.
Men nu är jag sugen igen! Jag ska hitta svamp i år :) Jag bor i närförort till sthlm (sydväst om stan), tidigare plockade vi i gömmarskogen för er som vet vart det ligger. Finns det ens svamp så här nära stan eller måste jag ta bilen och åka iväg och i så fall vart sjutton åker man?? Jag tänkte att jag och treåringen skulle ta en heldag i skogen i morgon (eller så länge han orkar iaf), det kommer inte gå så fort eftersom han måste med, men han kommer nog älska att rusa runt där i ett par timmar. Förhoppningsvis kommer jag hem med svamp. Men är det ens lönt att gå ut och leta?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.