Hej hej.
Jag är ganska ny och som jag läste så är det många som endast letar kantareller och som alla andra så känner jag inte till så många andra ätbara svampar. Sen ska jag väl tilläga att jag mest letat i johannesdals skogen. Så det kanske finns men e ut plockat.
Har du någonstans du kan tipsa om vart man kan leta. Dock inte tipsa om dina ställen om du inte vill.
Johannisdal har alltid varit en bra svampskog.Utmed kortaste motionsspåret ungefär mitt på hittade jag alltid Blomkolssvamp.
Du får nog göra som vi andra, invänta regnet.Det mesta letar jag fram i skogarna mellan Kolsva o V:a Skedvi.Jag o en tjej från Köping har funderat på att arranera en svamputflykt nära stan.Håll koll vi annonserar om det blir svamptillgång.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.