0 324 visningar

14 svar

Hur blev det med den lilla flickan?

Franco Matli

30 aug 2007 kl. 17:43

Jag skulle gärna vilja veta om hur gick det med lilla flickan som hade ätit av Toppig giftspindling, är det någon som vet?

0

cicki T Belgien

30 aug 2007 kl. 19:58

Jag undrar också

0

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

30 aug 2007 kl. 20:34

Ja. Man blir ju helt klart orolig när man inte hör något mer!
Mamman kanske bara tillfäldigt hittade svampguiden när hon letade hjälp på nätet. Inte säkert hon tänker på att titta in mer.
Vi får bara hoppas på det bästa!!!

0

Brittis

30 aug 2007 kl. 22:26

Jag går in o tittar efter det så fort jag kommer hem till datorn, undrar så oxå!!

0

Annette l, norr om Sthlm

31 aug 2007 kl. 10:13

...läate jag inte nånstans att Carina var släkt med flickan, men det kanske är en annan Carina? Obehagligt att vi inte har hört mer. Hur försiktig man är ,med barnen i skogen, så är det ändå så fruktansvärt lätt att de “fingrar” på svamp utan att man ser. Min tvååring tycker skogen är full av roliga leksaker…

0

Tina Nordberg

31 aug 2007 kl. 10:17

Ja, vi är mog många som inte får någon ro nu. Hoppas verkligen hon mår bra!

0

Hans Myhre

31 aug 2007 kl. 12:07

http://www.sa.no/lokale_nyheter/article2950226.ece
Her i Norge har en mann spist toppig spindelskivling. Vet ikke hvordan det går med han heller. Hoppas det går bra med båda två!

0

Norrmänn!!

Lill, 35, Bureå, Västerbotten

31 aug 2007 kl. 12:24

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vill inte starta några allvarliga diskusjoner, men jag är ju Norsk själv!! :)
Tycker det är ganska otroligt att folk går i skogen och bara stoppar i sig saker utan att ha någon kunnskap alls om vad dom stoppar i sig. Barn är ju ursäktade, men vuxna människor?
Man får ju bara hoppas att andra tar lärdom av det här och är försiktig! och självklart att killen överlever!
Har ett ordspråk jag brukar använda när jag gör fel och inser det: Det är bättre att vara efterklok än att inte vara klok alls. Tyvärr är det inte alltid man får möjligheten att vara efterklok. Får hoppas den här killen får det!

0

oskarlisa

31 aug 2007 kl. 16:31

Hej! Blev lite orolig här, plockade något som jag var säker på var rabarbersvamp..men…? Tittade i frysen, de är lite “mörkrödlila”..finns det någon tvekan, bör jag kasta svampen?

0

Grethe F

31 aug 2007 kl. 16:39

Hoppas vi får veta hur det är tänkar på hende

0

oskarlisa

EG

31 aug 2007 kl. 18:04

Om du inte är 100% säker på vad du plockat och har i frysen Så släng det kommer ny säsong

0

oskarlisa

Jonny

31 aug 2007 kl. 18:19

Kan vi inte komma överens om att ingen svarar i denna tråd om man inte vet något om lilltjejen? Vill inte hålla på o leka chef men jag tror det är många som går in flera gånger och ser att “NU!” Bara en tanke… Så känner jag… Bortse från detta svar om ni ni tycker annorlunda!

0

Allt bra med Maya

Maria

9 sep 2007 kl. 17:31

Vill bara tala om att allt gått bra, sista proven togs i onsdags.
Så skönt att äntligen kunna släppa detta.

Tackar för eran omtanke de värmer.

0

Allt bra med Maya

Grethe F

9 sep 2007 kl. 17:34

Jag är tacksam för att det gick bra för din lilla flicka vilken lättnat för dig

0

Allt bra med Maya

Marianne Nilsson

10 sep 2007 kl. 12:15

Så skönt att höra! Jag går på svampkunskap II i höst och funderar på att skriva om svampförgiftningar i mitt projekt. Vill väldigt gärna ha kontakt för att höra mer om Mayas fall, och vore så glad om jag kunde få kontakt. Min privata mejl är emen@bredband.net.
Mvh
Marianne Nilsson

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone