...läate jag inte nånstans att Carina var släkt med flickan, men det kanske är en annan Carina? Obehagligt att vi inte har hört mer. Hur försiktig man är ,med barnen i skogen, så är det ändå så fruktansvärt lätt att de “fingrar” på svamp utan att man ser. Min tvååring tycker skogen är full av roliga leksaker…
http://www.sa.no/lokale_nyheter/article2950226.ece
Her i Norge har en mann spist toppig spindelskivling. Vet ikke hvordan det går med han heller. Hoppas det går bra med båda två!
Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Vill inte starta några allvarliga diskusjoner, men jag är ju Norsk själv!! :)
Tycker det är ganska otroligt att folk går i skogen och bara stoppar i sig saker utan att ha någon kunnskap alls om vad dom stoppar i sig. Barn är ju ursäktade, men vuxna människor?
Man får ju bara hoppas att andra tar lärdom av det här och är försiktig! och självklart att killen överlever!
Har ett ordspråk jag brukar använda när jag gör fel och inser det: Det är bättre att vara efterklok än att inte vara klok alls. Tyvärr är det inte alltid man får möjligheten att vara efterklok. Får hoppas den här killen får det!
Kan vi inte komma överens om att ingen svarar i denna tråd om man inte vet något om lilltjejen? Vill inte hålla på o leka chef men jag tror det är många som går in flera gånger och ser att “NU!” Bara en tanke… Så känner jag… Bortse från detta svar om ni ni tycker annorlunda!
Så skönt att höra! Jag går på svampkunskap II i höst och funderar på att skriva om svampförgiftningar i mitt projekt. Vill väldigt gärna ha kontakt för att höra mer om Mayas fall, och vore så glad om jag kunde få kontakt. Min privata mejl är emen@bredband.net.
Mvh
Marianne Nilsson
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.