Detta året tänker jag då vistas i skogen när tillfälle ges, älgjakt eller ej. Har därför köpt mej en signaltröja typ en sådan som vägverkets personal har. Missar dom den så skall f*n hämta dom… ;)
Dessutom så lär det väl förhoppningsvis bli lite eller ingen älgjakt i år med tanke på älgstammens storlek. Jägarförbundet har (om jag föstått det rätt) manat sina medlemmar att i möjligaste mån låta bli att skjuta av några djur i år, p.g.a liten stamm.
Blir lite besviken på hur det pratas om jägarna.
Tror verkligen människor på fullt allvar att man skjuter på allt som rör på sig??
Viss i fridens dagar kollar man väl först att det är det villebråd man jagar man har i sikte innan man släpper iväg en kula…..
Nej, vissa av dessa inlägg var verkligen ledsamma att läsa.
Mvh / Sushi
Jägare och svamp-plockare + div. annat oxå
Tyvärr, Sushi, det finns de som faktiskt skjuter på allt som rör sig. Kanske mest på söndagen när det blivit för mycket “vått” på lördagskvällen. Jag har haft hagel i höger lår, jag vet. Det börjar bli bättre på dryckesfronten i jaktlagen nu för tiden, tack och lov. Har också införskaffat en s k eu-väst så att jag syns men hunden får inte följa med om jag misstänker jakt i området.
Ja, jag kan bara beklaga,det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse.Kan bara tänka mej hur ont det gjorde…men jag kan ju bara tala för mig själv och vårat jaktlag…och jag ger mig inte heller ut i skogen utan “självlysande” kläder när jag vet att det är jakt på gång.
Jag lät nog lite grinigare än nödvändigt :)
No hard feelings???
Ha det så gott i svampskogen coh hoppas att du inte behöver vara med om detta nån fler gång.
Mvh/ Sushi
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.