0 252 visningar

6 svar

Svamptorka i Linköping

Elisabeth Bååth

2 sep 2007 kl. 21:27

Stämmer det. Jag är på väg till svampkurs i Linköping och får rapporter om svampbrist, stämmer det? Har nu packat kylbagar med svamp från Umeå när jag far iväg till Linköping. Vi har haft bra med svamp här i Umeå under senaste veckan.

0

Tack Gunhild

Elisabeth Bååth

2 sep 2007 kl. 21:28

som plockat det mesta!!!

0

Monica A

3 sep 2007 kl. 09:00

Ja det stämmer tyvärr, men det börjar komma upp en del igen efter några skurar förra veckan. Men jag tror att du kommer att få din svampsamling utökad med litegrann som plockades under söndagen. Ha det så bra på kursen!

0

Bigitta D

3 sep 2007 kl. 10:33

Jag har plockat ett antal olika sorter idag någon sa att man skulle förvara dem i fuktigplastpåse i kylen stämmer det?

0

Michael Krikorev

3 sep 2007 kl. 11:08

Birgitta: Plastpåsen behöver inte vara fuktig, det räcker att du stänger påsen så inte fukten i svampen dunstar bort. En plastburk med lock eller plastpåse över fungerar bra. Svamparna förvaras i kylen annars hinner larver och mikroorganismer snabbt äta upp dem.

Jättebra att du tar med dig svamp, det behövs eftersom Linköping verkar svamptomt just nu. Välkommen!

0

Marit D

3 sep 2007 kl. 13:48

Tänkte jag skulle ha med mig lite svamp från Vingåkerstrakten till Vårdnäs men det är lika tomt i skogen där som utanför Linköping.
Vi får väl gå skallgångskedja efter svampen. Vi ses i alla fall!

0

Elisabeth Bååth

3 sep 2007 kl. 23:23

På plats i Linköping och vi behöver inte vara oroliga, här finns svamp!!!Linköpings svampklubb hade utställning idag och det fanns en hel del.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone