Det finns ovanligt mycket äggvaxing i skogen min nu kanske eftersom det regnat så rikligt. Jag undrar vad ni tycker om den som matsvamp? Jag ska äta den i en blandsvamp till middag jag hittade några karljohan blek taggsvamp strävsopp några tegelkremlor och fårtickor också så det blir nog gott.
När Svampguidens skapare och allt i allo, Michael Krikorev, får till en bra bild på äggvaxing och har tid att lägga in text och bild i databasen så kommer Du att hitta den där. Var tacksam för allt som redan finns inlagt! Svampguiden är Michael verk. Du kan stödja arbetet genom att betala in en summa på svampguidens PlusGirokonto 617 15 72-8.
Hej Nina, jag har nu lagt till en bild på äggvaxingen i databasen, men någon beskrivning har jag ännu inte klar:
http://svampguiden.com/art/visa/Hygrophorus_karstenii
Det finns nästan 5000 storsvampar i Sverige och databasen innehåller bara en bråkdel av dem. Ambitionen är att lägga in nya arter allteftersom jag får bilder på dem.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.