0 362 visningar

14 svar

Var e svamparna i stockholm?????

Toni

3 sep 2007 kl. 22:42

Har varit ute flera gånger. Antingen har jag tappat förmåganhelt eller så har jag haft otur just där jag varit. För jag hittar inga svampar. Eller så har det bara varit väldigt torrt.

Är det bara jag eller är det svamfattigt i stockholms området?

0

Karin Hedén

3 sep 2007 kl. 23:11

Hej Toni!
Nej det är inte bara Du som inte hittar svamp i Stockholmsområdet! Här råder svampöken! Om Du går in och tittar under “Rapporter” här i menyn intill, så ska Du finna att det de som rapporterar från Stockholmsområdet bekräftar detta sorgliga faktum.

0

Toni

4 sep 2007 kl. 09:43

Tack Karin för svaret!  Helt otoroligt att det e så torrt. Många säger att det varit en reging sommar o jag håller inte riktigt med. Det har varit en molning sommar i stockholmsområdet. Hoppas verkligen på regn mycket regn sanrt.  Bye

0

Tina Nordberg

4 sep 2007 kl. 10:11

De är på resande fot i Umeå, med hatt o strumpor på. De går på livade skivor o spor mera regn.
Vid torka blir de vreda o vänder taggarna utåt.

0

Cicci

4 sep 2007 kl. 11:46

Det är bara att sätta på dig dansskorna och börja dansa….regndansen.

0

Toni

4 sep 2007 kl. 16:34

Jag skulle mer än gära dra till Umeå men men… :-( Nån dag ska jag upp dit o plocka mängder av svamp :-)

0

Toni

4 sep 2007 kl. 16:36

Cissi tro mig jag har kört regndansen ett antal gånger. Gillar den!!!  Har du kört den?

0

Fia A

4 sep 2007 kl. 21:24

Tack Toni, det måste ha varit din förtjänst att det vräkte ner idag då :-D

0

Toni

5 sep 2007 kl. 11:22

Ja, he he vem vet Fia!  Jag gjorde mitt bästa! :-)  Det var en del korta tunga skurar. Får se hur långt det räcker. Tror att det kommer att behövas mer regn avd tror du?

0

Nina H, Sthlm norr

5 sep 2007 kl. 14:54

Här kom det 10 mm, det är inte så mycket med tanke på den långa torkan. Kollade av en del säkra ställen idag och inte ens en liten svampknopp så långt ögat når.

0

Toni

5 sep 2007 kl. 15:52

Samma här!  Var i skogen o skulle kolla om det var nånting på gång. Men nothing!!! Absolut ingenting!!!

Är det någon som hittat någon matsvamp???

0

Är det någon som hittat matsvamp i Stockhomsområdet?

Maria

5 sep 2007 kl. 15:54

Själv hittar jag ingenting!

0

Är det någon som hittat matsvamp i Stockhomsområdet?

Evus

5 sep 2007 kl. 17:45

Här söder och Stockholm kom det 28 mm i går.
Man kanske måste vänta ett par dagar till för att ge svampuschlingarna lite tid att poppa upp.
:-)

0

norra stockholm

Nina A

5 sep 2007 kl. 21:37

är det lika dött i…
mera regn!Nu kör vi regndansen igen Toni!
funkade ju igår

0

Stefan Malmlund

6 sep 2007 kl. 20:26

I nyheterna på radion idag: http://www.sr.se/Stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1580074

Vi får väl vänta lite till.. =)
Dock har jag hittat en del kantareller, trattkantareller och blomkålssvamp omkring sköndal, men det va några veckor sedan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone