0 292 visningar

8 svar

I farten

ELd

4 sep 2007 kl. 07:28

Årets första, men förhoppningsvis inte enda. Körde i ca 80 km/h på en slingrig väg (min man körde!)när jag plötsligt gallskrek stopp, stanna! Min man trodde inte sina ögon när jag skenade över diket och ett par meter upp på kanten av vägen, och stolt kom tillbaka med en blomkålssvamp. Väl hemma så tog det inte lång tid innan jag var ute i skogen igen och valsade runt alla tallar, men tyvärr inga fler fynd (ännu). Men än finns det hopp.

0

Brittis

4 sep 2007 kl. 07:37

Grattis! Fortfarende inte hittat ngn, trots rundspringande runt tallar i 4:a år :(

0

Lena M

4 sep 2007 kl. 07:42

Kul, jag väntar också på att en sådan skall överraska mig.

0

ELd

4 sep 2007 kl. 07:58

Vi blev bortskämda förra året, hittade ett tjugotal, och vi njuter fortfarande av dom. Kort kommer så småningom när jag har lärt mig….....

0

Eld

Brittis

4 sep 2007 kl. 07:59

Hur sparar du dem?

0

Eld

ELD

4 sep 2007 kl. 08:02

Efter idogt rensande under vattenkranen så förvällde jag dom i eget spad och frös in. Men OM jag hittar fler i år så ska jag testa att torka, för att sedan blöta upp dom i mjölk före användning, som det stod i ett inlägg i forumet. Finns det bättre förslag så skriv gärna!Vill ju inte förstöra dessa godingar.

0

Eld

Tina Nordberg

4 sep 2007 kl. 08:24

Grattis, kan du säga exakt hur fort han körde ? Jag vill inte missa en enda Blommkålssvamp ;)

0

Eld

ELd

4 sep 2007 kl. 08:32

Ja, du, jag fattar inte själv hur jag kunde se den. Men sitter man klistrad med blicken på högra vägkanten och stirrar runtom foten på alla tallar som kommer, så kanske man lyckas en gång till. Om inte nackspärren sätter stopp. Gubben hade bråttom, och han sa själv att han körde så fort. Närmare 80 än 75.

0

Göller att hålla rätt fart

Tina Nordberg

4 sep 2007 kl. 08:43

Tack, det ska jag testa.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone