Söndagena skörd blev ju mager,hittade en svamp vid roten av en barrträdsstubbe.Lite bitter smak inger utstickande doft. Påminner mycket om en Prickmusserom, men åxå olik. Tycker inte att färgen stämmer riktigt. Kan det vara Svartfjällig priskmusseron?
Bilderna blev väl mörka, o de rödvioletta på foten framträder dåligt.(Har luckor i fotokunskapen). Kan ni hjälpa mig.
Snälla, kan du inte tala om vilken svamp det är i inlägget istället för i rubriken. Redan innan jag har öppnat bilden för att gissa så har jag sett vad det är för svamp i din rubrik. Det är så svårt att låta bli att titta på rubrikerna innan jag öppnar bilden. Enda anledningen till att jag ber om det är för att jag ska kunna öva, öva och åter öva.
Hej Hans!
Nej, jag blir lika irriterad som Cicci när svaret finns i rubriken. Vi hade en tråd om detta, om det var förra säsongen eller två säsonger sedan, då flera av de vanligaste namnen på forumet hade samma önskemål. Jag uppskattar verkligen att Du så generöst delar med Dig av Din kunskap. Jag vill liksom Cicci öva, öva, öva…
Tack Hans. Det är bara för att vi som inte är så duktiga ska kunna öva som jag kommer med det önskemålet. Nu blev det ju dessutom lättare för dom som inte vill klicka upp varje svar att bara visa alla svar samtidigt så får dom ju namnet direkt och vi andra som vill öva får klicka upp varje svar för sig. Det här är ett utmärkt ställe för mig att öva på så jag också kan bli lite duktig.
Du skrev om att inte fota i dirrekt solljus. Har du sett mina tidigare bilder? Jag gör precis likadnt nu.När jag ställer in kameran på Macro eller Supermacro blir det mörkt så fort jag trycker ner avtryckaren till hälften.Det började plötsligt i söndags.Ingen skillman om det är sol elles skugga.Har du eller någon annan tips? Det handlar om Cannon Power shotIS S3.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.