0 227 visningar

5 svar

Törs knappast tro det är sant....

Nina H, i ett svamplöst Sthlm norr

4 sep 2007 kl. 14:14

...men nu vräker regnet ner här, åskan mullrar och regnmätaren har rört på sig.
Kommer snart att hoppa jämfota av otålighet att få ge mig ut. Hur lång tid tar det innan de kommer opp?

0

Lena M

4 sep 2007 kl. 14:19

Ha, ha, ha. Jag väntade en timma efter regnet innan jag gav mig ut.
Kanske för snabb men det blev en halv korg med blandsvamp, 8 arter men bara en av var av somliga.
Nu skiner solen men vi fick 32 mm på några timmar så det bådar gott.

0

Evus

4 sep 2007 kl. 16:40

Helt underbart.Äntligen.
Här i Botkyrka har det regnat och åskat mest hela dagen, hittills 15 mm och det fortsätter att vräka ner…...

I morgon tänker jag ta mig en tur….

:-))

0

Lena M

4 sep 2007 kl. 16:42

Lycka till !

0

Bo E

4 sep 2007 kl. 17:15

Ja, ni som bor söderöver får ursäkta om en närking längtar efter regn, men här har det varit en torr, sval och blåsig sommar.

Idag har det i alla fall regnat ordentligt i torra Örebro oxå!

Här har knappt trattlkantarellerna vågat sig fram ännu.

Har hittat typ 4-5 ex. där man kunde plocka nästan obegränsat förrförra året och några år bakåt.

Blir nästan rädd att de dött ut, men jag tror rådjuren kalasar på de få som kommer upp i torkan.

Till nästa helg får man ta en titt med nya förhoppningar efter regnet!

0

Annette L, Sthlm norr

4 sep 2007 kl. 17:18

Förra året kom det ju upp svampar varje dag, men jag skall ge mig ut fredag em…landar vid 13.00 sen skall jag ut i skogen :=)Jag tror att det blir rikligt med svamp ca tisdag om det regnar fram till i morgon bitti…Jisses vilket oväder det är nu ...Jipppiiiiiiie!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone