0 430 visningar

9 svar

Svamp i Västeråstrakten?

Jenny

7 sep 2007 kl. 17:52

Ska ut på svamptur i helgen, nån som vet om det finns nån svamp runt västerås? Har varit väldigt dåligt tidigare när jag varit ut men nu har det ju kommit lite regn i alla fall… Hoppas!

0

Med smak för svamp!

7 sep 2007 kl. 20:15

Har sprungit runt lite varstans i Västerås senaste dagarna. Den mesta svampen är larvangripen och så är det väldigt ont om svamp överlag relativt förra året, där jag letat.

Har inte heller sett antydan till nya svampar på gång nu efter regnet.

Jag är ingen expert, så blivit 15 kantareller på 5 timmars letande ungefär. Inte så bra utdelning! :P (+ någon trattis & någon taggis)

Någon annan kanske har tips?

0

Med smak för svamp!

7 sep 2007 kl. 20:17

Svamp…

0

Geraldine Palm

7 sep 2007 kl. 20:37

Ska själv till Salatrakten imorgon, hört att det regnat där mycket den senaste veckan. Lycka till på din svamptur.

0

Bo Reyer

7 sep 2007 kl. 20:54

Geraldine! Du ska inte ha alltför stora förhoppningar. Det är fortfarande ganska torrt i Salaskogarna. M.V.H.

0

Geraldine Palm

18 sep 2007 kl. 21:33

Hej Bo R! Hittade ganska mycket svamp i Salaskogarna 8/9, men trattisarna har inte hunnit växa upp än. Bor du i Salatrakten?

0

"JAS"

18 sep 2007 kl. 21:50

Tja hur långt vill du åka. Jag har väldigt goda erfarenheter av Gysinge området, där är ju alltid fukt från Dalälven och myggen är väl inte för J-äv. så här års. Och ta med kameram där är väldigt vackert så här års.

0

G

18 sep 2007 kl. 22:17

Tja Bo R, ha inte så stora förhoppningar att AIK kommer vinna guldet senare i höst…

0

Geraldine Palm

18 sep 2007 kl. 23:49

Tja JAS, vem frågar du, Hurlångt vill du åka?, mej eller Jenny?

0

Geraldine Palm

21 sep 2007 kl. 00:21

Nu har det gått 2 veckor sen jag sist var ute i Salaskogarna, imorgon (fredag) ska vi dit igen, hoppas på en fin skörd.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone