0 106 visningar

5 svar

vilken bra hemsida!!

anna

17 aug 2005 kl. 11:57

Jag måste berätta att detta var en av dom bästa sidor jag stött på!! fast det är en sak jag efterlyser. Det skulle vara bra om det fanns bilder på hur svamparna ser ut i genomskärning, i alla fall vissa svampar.
Som sagt en superbra sida och ett forum där alla verkar så himla trevliga. Man blir nog snäll av att vara ute i skogen!;)

0

Kantarell Anna

17 aug 2005 kl. 14:03

Håller verkligen med! Hittade hit för bara några dagar sedan. *LER* stort när jag läste att man blir nog snäll av att vara i skogen. Det stämmer, för man får en sån frid och lugn där ute i skogen. ;-)

0

Bo Reyer Sala

17 aug 2005 kl. 22:03

Om man har tur får man lite frid och lugn där ute i skogen. Igår blev jag halvt ihjälskrämd av två hastigt uppdykande dovhjortar. En stund senare var det dags igen. Denna gång var det en förvirrad älgkalv från i fjol.
Anna! Du har rätt, man blir snäll av att vara ute i skogen.

0

Fia

18 aug 2005 kl. 07:28

I så fall, är det nån som har ett bra tips på hur man lurar ut sin chef i skogen? ;-D

0

Jeanette

23 aug 2005 kl. 08:48

Ja, jag har ett bra tips, är miljöansvarig på jobbet och förra året ordnade jag en miljö/svampplockardag.Inhandlade korg, kniv och en liten nybörjarbok till mina kolleger (vi är 4 st på jobbet) sedan gav vi oss ut och plockade trattkantareller. Mina kolleger uppskattade det väldigt mycket eftersom ingen av dem är svampplockare. Vi avslutade dagen med middag på kvällen, trattkantarellsoppa samt viltgratäng.
Mycket uppskattat! Lycka till!

0

Fia A

23 aug 2005 kl. 10:17

Lämnas det någon garanti på att chefen blir snäll då? Annars är det ju inte värt besväret att stå ut i dennes sällskap en hel dag i skogen, då går jag hellre själv ;-)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone