Hej och ett stort tack till er alla. Vilket skyfall vi(som var kvar) fick igår med åska och strömavbrott. Nu verkar det ha kommit regn här i trakterna (är i Stockholm ), så snart är det väl bara att gå ut och skörda!!! Artprovet idag gick galant. Vi ses väl snart igen.
Lillgrabben är nu kramad. Han ligger och sussar sött, för han har haft en hård dag i skogen där han var duktig med att identifiera kantajell, taggsvamp och tjattis. Men jag fick hjälpa honom på traven med Carl Johan, som han av förklarliga skäl inte sett se’n förra året…
Jag vill tacka alla deltagare, lärare och ”hjälpredor” för en fantastisk vecka på Vårdnäs. Massor med kunskap, roliga minnen och en brakförkylning fick jag med hem i bagaget. Men vad gör det, hittade mina första sillkremlor någonsin i morse. Tro inte att en förkylning håller mig borta från skogen :-)
Vill också passa på att tacka från mig och Robin. Det var en trött liten kille som kom hem. Han trivdes som fisken i vattnet så tack alla som tog er tid att visa och förklara allt för en nyfiken kille.
Och jag håller med AnnaMaria, minnena är kul, speciellt våran kotur.
Tack tack tack!
Det har varit en kul och lärorik vecka och jag håller med min mor, som efter många svamkurser konstaterar: Svampmänniskor är speciella men väldigt trevliga!
Tänk att det finns så många svampgalningar därute… Ser framemot att träffas snart igen!
Måste bara skryta lite om min son också, när tråden varit uppe… Han är helt okänslig för naturupplevelsee, vill aldrig gå utanför tomten och “älskar bara bilar” men igår när jag kom upp till Jämtland för att hämta honom så visade han stolt upp svampar som han hittat till mig: “För du älskar väl svampar, mamma?” Pepparriska, citronslemskivling och nån liten vit fånig sak (ev. ängsvaxing) hade det välsingnade lilla lammet plockat till mig.
Instämmer med tidigare inlägg!
Det är fantastiskt att man under så trivsamma (om än intensiva) omständigheter kan lära sig mer om vårt gemensamma svampintresse.
Vi kommer från så olika platser och svampförhållanden, men det är riktigt roligt!
Tack alla, lärare, deltagare och andra!
Bif en liten bild från en exkursion i Linköping!
Hej alla och tack för att jag fått träffa er och får göra det fler gånger! Kan bara hålla med STELLA och hennes mor, kanske därför som jag alltid får samma kommentar på jobbet efter att jag varit på svampkurs: Nu ser vi att du varit på kurs igen! Tack vare er så orkar man många gånger kämpa vidare! Det blir en fin svampmässa i UPPSALA på lördag, kom gärna och se vår utställning.
http://www-conference.slu.se/forumfungorum/program.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.