0 408 visningar

24 svar

svamputbildning

Tittit

9 sep 2007 kl. 19:36

Tänk vad fantastiskt att man kan gå en universitetsutbildning i SVAMP. Då träffar man dessutom en massa människor man aldrig hade träffat annars.
Tack Elisabeth, Marie Michael o alla andra för denna gång. Vi ses snart igen.

0

Birgitta D

9 sep 2007 kl. 20:59

Håller med dig Tittit. Vill också tacka alla som var med deltagare samt fantastiska lärare. Vi ses väl inte nästa år men kanske i Stenungsund. Kram Birgitta ,Sven instämmer

0

Michael Krikorev

9 sep 2007 kl. 21:25

Ett stort tack till er deltagare också för en trevlig vecka! Vi hjälptes åt och hittade en hel del svamp trots att svamptillgången var ganska torftig.

0

Elisabeth B

9 sep 2007 kl. 21:28

Hej och ett stort tack till er alla. Vilket skyfall vi(som var kvar) fick igår med åska och strömavbrott. Nu verkar det ha kommit regn här i trakterna (är i Stockholm ), så snart är det väl bara att gå ut och skörda!!! Artprovet idag gick galant. Vi ses väl snart igen.

0

Tittit

9 sep 2007 kl. 21:31

Ha ha!! Ja lova att komma o hälsa på på vår galna gård när ni kommer förbi. Vi kan säkert ordna sovplats och en trevlig svampkväll med gott vin från vår stenkällare.

0

Elisabeth Bååth

9 sep 2007 kl. 21:36

Ni är ju många från “trakten” så det kan nog ordnas en stor fest!!!! med eller utan svamp!!!

0

Marit D

9 sep 2007 kl. 21:42

Ett stort tack från mig också! Det är så härligt att träffa andra svampintresserade och kunniga människor. Tur att kursen inte är slut i och med Vårdnäs :) .
Ser fram emot att träffa er igen. Tack Elisabeth, Micke och Marie!

0

Kapten Hammock

9 sep 2007 kl. 21:56

Jättetack till alla inblandade från mig oxå. Kommer definitivt att dyka upp nästa år igen.

0

Birgitta D

9 sep 2007 kl. 21:58

Till CF krama om ddin härliga unge som redan vid 3 år ålder vänder på svamparna och luktar.

0

Tittit

9 sep 2007 kl. 22:00

Jaa vi kan ju kolla in våra öronmusslingar och skönsoppar
Att äta en anka är också gott.
Livet på akuten just nu är dock inte lika inpirerande, suck.

0

Birgitta D

9 sep 2007 kl. 22:00

Mitt inlägg om att vi inte ses nästa år var riktat bara till tittit eftersom hon väl är klar nu. Ni ettor räkna med mig nästa är och även Sven verkar tänd.

0

Kapten Hammock

9 sep 2007 kl. 22:09

Lillgrabben är nu kramad. Han ligger och sussar sött, för han har haft en hård dag i skogen där han var duktig med att identifiera kantajell, taggsvamp och tjattis. Men jag fick hjälpa honom på traven med Carl Johan, som han av förklarliga skäl inte sett se’n förra året…

0

AnnaMaria, Dalarna

9 sep 2007 kl. 22:15

Tack alla för en trevlig vecka och roliga minnen: Birgitta D rullar under taggtrådstängsel, Kapten Hammock läser poesi,Tittit som mycel, kossor som tänkte äta mig o Cicci till kvällsmat =)

0

SkåneLotta

9 sep 2007 kl. 23:48

Jag vill tacka alla deltagare, lärare och ”hjälpredor” för en fantastisk vecka på Vårdnäs. Massor med kunskap, roliga minnen och en brakförkylning fick jag med hem i bagaget. Men vad gör det, hittade mina första sillkremlor någonsin i morse. Tro inte att en förkylning håller mig borta från skogen :-)

0

Birgitta D

10 sep 2007 kl. 09:20

Alla har inte ben långa som älgkalvars haha och grattis Lotta till sillkremlorna hoppar att du kundeta tillvara något av dom.

0

Lena M

10 sep 2007 kl. 09:58

Det låter som om ni haft en trevlig och lärorik vecka, önskar att jag också varit med.

0

Lena

Brittis, NV Skåne

10 sep 2007 kl. 10:11

Precis vad jag tänkt igenom hela tråden….

0

klärry

10 sep 2007 kl. 10:15

Jag sitter på arbetet och tittar ut på regnet och drömmer om min skogsutflykt på torsdag. Hoppas på många olika arter.
Jag instämmer med alla som har skrivit positivt om dagarna på Vårdsnäs.

0

Affe Nv Skåne

10 sep 2007 kl. 10:29

Nästa år ser det ut som om det är min tur!!! :o)
Hoppas att allt går som jag vill.

0

Evus

10 sep 2007 kl. 10:38

Ja det verkar som ni haft jätte trevligt.

Det skulle vara roligt med en bild eller två :-)))))

0

Cicci

10 sep 2007 kl. 12:04

Vill också passa på att tacka från mig och Robin. Det var en trött liten kille som kom hem. Han trivdes som fisken i vattnet så tack alla som tog er tid att visa och förklara allt för en nyfiken kille.

Och jag håller med AnnaMaria, minnena är kul, speciellt våran kotur.

0

Stella

10 sep 2007 kl. 20:50

Tack tack tack!
Det har varit en kul och lärorik vecka och jag håller med min mor, som efter många svamkurser konstaterar: Svampmänniskor är speciella men väldigt trevliga!

Tänk att det finns så många svampgalningar därute… Ser framemot att träffas snart igen!

Måste bara skryta lite om min son också, när tråden varit uppe… Han är helt okänslig för naturupplevelsee, vill aldrig gå utanför tomten och “älskar bara bilar” men igår när jag kom upp till Jämtland för att hämta honom så visade han stolt upp svampar som han hittat till mig: “För du älskar väl svampar, mamma?” Pepparriska, citronslemskivling och nån liten vit fånig sak (ev. ängsvaxing) hade det välsingnade lilla lammet plockat till mig.

0

Mikael

10 sep 2007 kl. 21:59

Instämmer med tidigare inlägg!
Det är fantastiskt att man under så trivsamma (om än intensiva) omständigheter kan lära sig mer om vårt gemensamma svampintresse.
Vi kommer från så olika platser och svampförhållanden, men det är riktigt roligt!
Tack alla, lärare, deltagare och andra!
Bif en liten bild från en exkursion i Linköping!

0

Marit D

10 sep 2007 kl. 22:45

Den här svampen såg jag för första gången nu på kursen utanför Linköping. Häxägget var vi några djärva som smakade på och det var faktiskt märkligt nog riktigt gott! Det smakade rädisa eller blomkål (det vita i mitten, alltså blivande foten).

0

Elisabeth Bååth

11 sep 2007 kl. 00:19

Hej alla och tack för att jag fått träffa er och får göra det fler gånger! Kan bara hålla med STELLA och hennes mor, kanske därför som jag alltid får samma kommentar på jobbet efter att jag varit på svampkurs: Nu ser vi att du varit på kurs igen! Tack vare er så orkar man många gånger kämpa vidare! Det blir en fin svampmässa i UPPSALA på lördag, kom gärna och se vår utställning.
http://www-conference.slu.se/forumfungorum/program.html

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone