kolla upp dom säger att numret är spärrat när man ringer??? har ni dåligt i kassan så kan väl vi svamp vänner hjälpa till med en slant:-) kanske ta ut en medlemsavgift på 20-50 kronor denna sida är ju trots allt ett välbehövligt hjälp medel även för oss novisa som dom garvade;-)
Trodde det handlade om att identifiera en riska…
Har du ingen bild blir det svårt, men ett kännetecken för mandelriska är ju att den doftar skaldjur.
Den har vit saft, mild smak och blir mycket läcker i såser och stuvningar till fiskrätter, tycker jag.
Annars är jag inte så intresserad av vitsaftiga riskor, de är oftast skarpa och t ex skäggriskan har ett “filtaktigt skägg” runt hattkanten, men den är mer grårosa än brunröd i färgen.
Det är förstås en smaksak, i Finland är det populärt att förvälla riskor och använda dem i mat.
Jag hör dock till de mer kräsna när det gäller riskor och nyttjar därför endast blod- och mandelriskan till mat.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.