De smutsgula är senapskremlor, oätliga.
Den till vänster ser ut att vara en brokkremla. Känn efter om skivorna på den är feta och elastiska, ska fjädra tillbaka om du pressar på dem.
Längst ner kan de ljusare röda eventuellt vara gulröd kremla (R. velenovkyi), dock osäkert. Övriga röda vågar jag inte gissa på.
Till höger är det förmodligen grönkremla.
Som jämförelse förekommer brokkremlan (oftast i bokskog)ganska vanligt i en grön varitet (R. cyanoxantha var. peltereaui), men då är de i regel storväxta, och har de elastiska vita skivorna.
Jag var tvungen att göra något med alla dessa kremlor på kvällen. så nu finns de bara i torkat till stånd, men väldigt mycket var maskätet, så det blev pyttelite till slut. De gula smakade skarpt, så du har säkert rätt. Alla gröna, vissa röda och den violetta smakade milt, så dem torkade jag. Tack för givande info, jag kommer ha nytta av det nästa gång.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.