0 620 visningar

14 svar

svampskog i skåne

mig

13 sep 2007 kl. 19:03

är det någon som vill dela med sig av en bra svampskog nere i skåne

0

Joachim Krumlinde

13 sep 2007 kl. 19:09

Vombs fure om det gäller mellersta/södra Skåne. Annars finns det gott om svampskog i norra Skåne, på Söderåsen och Linderödsåsen.

0

Brittis, NV Skåne

13 sep 2007 kl. 20:19

Var i skåne bor du? Hur långt är du beredd på att köra?

0

mig

26 sep 2007 kl. 19:10

bor i norra skåne

0

Norma

26 sep 2007 kl. 19:25

Jag bor i nö skåne.

0

Norma

26 sep 2007 kl. 19:34

Glömde ju säga att jag kanske kan tipsa om skog här :) dvs om du finns i dessa trakter.

0

Birgit

26 sep 2007 kl. 21:18

Norma.
Brittis o jag bor i Nv Skåne.
Jag tror nog hon känner för att ta en tur till dina trakter i helgen eller nästa vecka, om du har gott om trumpetsvamp då.

0

Norma

27 sep 2007 kl. 06:08

Japp det finnes! Jag plockade 15 liter i lördags och fanns det massor av smått!!så de har växt till sig och blivit fina.

0

Brittis

27 sep 2007 kl. 07:58

Jepp känner jag för :o) Gärna måndag, för sedan har jag en tuff vecka!

0

Brittis

27 sep 2007 kl. 07:59

29,30:e går oxå bra!

0

svampskog i skåne Brittis!

Norma

28 sep 2007 kl. 05:43

Jag kan på Söndag 30/9 om ni vill följa med mig ut i skogen på trumpetjakt?

0

svampskog i skåne Brittis!

Stina Nordsjälland

28 sep 2007 kl. 16:39

Jag kan inte komma med på turen, men vill gärna fråga om det är i bokskogarna som ni finner så mycket trumpetsvamp?? Plockar mycket svamp i norra Skåne, men finner sällan svart trumpet.
Här i Danmark har jag i dag flockat lite av slagsen på torr och öppen bokskog, men de var fortfarande små.

0

Stina

Norma

28 sep 2007 kl. 17:26

Ja Stina det är i bokskog jag hittar svart trumpetsvamp.

0

Norma

Brittis

29 sep 2007 kl. 09:44

Min mail är
brittisek@bredband.net
Skriv gärna till mig där!

0

mig

29 sep 2007 kl. 22:32

Tack för alla tips

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone