Tack för all respons. Men jag har gett upp. Det var en tjej som svarade att hon hade smörsopp på sin gård, som jag fick plocka. Det är lite svårt när man inte vet vilken gård man ska åka till.
Men jag har hittat så mycket kalle i år att det får kompensera det andra bortfallet.
Här nere är rätt ont om fläckkantarell (eller oxå har jag svårt att hitta dem). Har i alle fall aldrig smakat de små liven. Är det nå´t annat som ni har ont om där uppe som vi har plenty av här kan vi kanske idka byteshandel? Kanske rentav läge för att starta en “svampbytarbörs” här på sajten?
Bengt Sandh hann före med tomatkommentaren!
Det gäller att vara snabb i både tanke och handling!
För övrigt så tycks i alla fall björk- och aspsoppen hålla stånd mot hösten.
Även här i mellansverige har frostvarning deklarerats.
Hoppas det snart kommer trattkantareller, de och frostvaxskivlingarna brukar vara de sista innan snön kommer och förstör det roliga!
Varför denna negativa kommentar mot “utbyte” mellan nord och syd…ni har ju era goliater och fläckkantareller och vi har ju mer soppar och förmodligen mer av den eftertraktade trumpeten…
Det är väl bara “infrastrukturen” som fattas eftersom det inte verkade funka telefonledes för utbyte / avhämtning av smörsopp…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.