0 632 visningar

22 svar

Vad kan detta vara?

Bengt Sandh

14 sep 2007 kl. 11:43

Behöver hjälp med identifiering, tack.

0

Bengt Sandh

14 sep 2007 kl. 11:45

En bild till.

0

Trollis

14 sep 2007 kl. 12:11

En svamp tror jag bestämt.

0

Bengt Sandh

14 sep 2007 kl. 12:15

Tack, Trollis, det var ett vänligt och seriöst svar på en seriös fråga. Har du inget bättre att komma med? Urfånigt! Har du inget bättre för dig?

0

Mats

14 sep 2007 kl. 12:18

Jättebra Bengt
Den här lille rackaren har jag också stött på då och då men inte kommit mig för med att fråga. Väntar spänt på besked tillsammans med dig.

0

Trollis

14 sep 2007 kl. 12:20

Min tanke var bara att försöka skämta lite á la Bengt Sandh.

Men tydligen så är inte andras skämt lika välkomna… ¨

Du brukar ju raljera över människor som inte förstår din humor. Tydligen är du en lika god kålsupare själv som de du raljerar över.

Märkligt!

Jag får dock be så mycket om ursäkt om jag sårat dig, det var absolut inte min mening! Hoppas att du får en riktigt bra dag och att det händer något roligt för dig som kan få dig på lika gott humör som mig. Du verkar ju onekligen inte vara så munter.

0

Göran

14 sep 2007 kl. 12:32

Förvånande att vår självutnämnde humorist själv inte kan ta ett lite skämt utan att bli sur.

Han brukar ju skryta om hur bra han mår och på hur gott humör han är och beklaga dem som inte förstår ett litet skämt.

Tydligen omvända roller nu.

0

Totte Gbg

14 sep 2007 kl. 12:32

Det kanske är rödskivig kanelspindling?

0

Irene A

14 sep 2007 kl. 12:33

Rödskivig kanelspindling, Cortinarius semisanguineus - en art som samlas i mängder av folk som färgar med svamp.

0

Daniel Persson

14 sep 2007 kl. 13:34

Att Bengt Sandh fräser åt skämtsamma inlägg i “sina” trådar är som om Göran Persson skulle kallat Cyndee Peters för tjockis…

Hört talas om talesättet “Kasta sten i glashus”, Bengt?

0

Staffan

14 sep 2007 kl. 13:53

Bengt: Lite skämt piggar bara upp inläggen här. Tål du inte skämt så är du bara att beklaga. Allt måste inte vara så gravallvarligt.

Man har inte roligare än man gör sig och att sitta och sura mår ingen bra av. Du måste lära dig att tåla lite skämt så blir ditt liv roligare.

0

Bengt Sandh

14 sep 2007 kl. 13:54

Medger att jag tog i litet för mycket. Förklaringen är att jag kände lite panik eftersom jag ska ha svamptema på Restaurant Basement i Göteborg i kväll och ville ha hjälp med identifiering eftersom jag gärna ville ha med svampen i fråga.

Jag ska aldrig mer kasta glas på ett stenhus.

Tack för hjälpen Irene och Totte!

Kramar från

0

Daniel Persson

14 sep 2007 kl. 14:01

Där var gamla goa Bengt tillbaka i ett nafs!

Och för övrigt: Som alternativ till “sten i glashus” anger susning.nu “kasta igelkott i ballongäffär”...?

Mitt förslag: Man skall icke kasta vatten i badhus (ty då blir man utslängd av badvakten…)

0

Robban

14 sep 2007 kl. 20:54

Den där gillade jag, nu var kvällen räddad. Läste föresten att man kan få
bokstavs sjukdommar avfästingar.
Menar man adhd

0

Bengt!!

Göran H

14 sep 2007 kl. 22:27

Hoppas du förstår att signaturen Göran inte har med mig att göra.

Förbannat slött att inte lägga till en bokstav eller dylikt i mening att klart och tydligt skilja sig från andra med liknande signatur. Men det kanske var det som var avsikten?

0

Test

Test

14 sep 2007 kl. 22:34

Det är ju lite otrevligt att folk kan stjäla andras identitet. Kanske dax att skapa ett forum med individuella inloggningar? men det är ju självklart mycket jobb med det. Hoppas inte min stjärna blir blå i signaturen…

0

Test

Test

14 sep 2007 kl. 22:35

Den kom inte ens med, det var för väl :)

0

Bengt!!

Robban

14 sep 2007 kl. 22:57

Bengt! Vad jag menade var att jag tycker att Daniels skämt om badvakterna var en 10 poängare.

0

Göran utan H!

Bengt Sandh

15 sep 2007 kl. 00:42

Till dig vill jag säga att jag verkligen inte är någon självutnämnd humorist. Dessutom vet jag inte vad du menar med att jag skryter om hur bra jag mår och på hur gott humör jag är. Har man cancer som jag så mår man inte så förfärligt bra alltid.

Däremot försöker jag att ta livet på ett så positivt sätt som möjligt och har naturligtvis inte humor som passar alla men jag hoppas att några har lite kul ibland åt en del av mina inlägg, det är liksom meningen med det hela. Kan du inte hitta på något roligt själv?

Hälsningar från ett regnigt Västergötland.

0

Göran utan H!

KK

16 sep 2007 kl. 00:39

Min syster dog när hon var 30 så var glad att du fortfarande lever.
Ssluta gnäll.

0

Göran utan H!

Bengt Sandh

16 sep 2007 kl. 01:02

Hej KK!

Det enda som just nu gör mig gnällig är att det inte blir någon Karl-Johan i år. Ovänliga människor bryr jag mig inte så mycket om men ovanliga svampar bryr jag mig om.

Jag önskar dig ett gott liv!

0

Affe Nv Skåne

16 sep 2007 kl. 20:33

Ta och tagga ner lite nu….
Det har väl varit stökigt här tidigare så det räcker?

Bengt, här har jag börjat trösta mej med Brunsopp och Sammetssopp i stället för Karljohan.
Hittade i Juni månad sedan dess har det varit riktigt dåligt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone