0 438 visningar

11 svar

Vad växer i blomkrukan?

Marit D

14 sep 2007 kl. 13:49

Denna lilla vackra svamp växer i min stora blomkruka inomhus. Den är ca 5 cm hög och ser ut som en liten flugsvamp.  den är lite gulaktig.Vad kan det vara?

0

Brittis

14 sep 2007 kl. 13:57

Mkt vackra, Var det inte ngn av stjärnorna som önskade sig sådana hemma i sina blomkrukor?

0

Marit D

14 sep 2007 kl. 13:58

Det är väl kanske en liten fjällskivling!? försöker få med bild nummer 2.

0

Irene A

14 sep 2007 kl. 14:25

Vilken kanonbild! Inte lätt att hinna med att få en bild av så fina exemplar, för de växer upp och vissnar ner igen så fort. De heter förresten gul veckskivling.

0

solveig

14 sep 2007 kl. 15:36

Dom är vackra, men ett tecken på att blomman behöver ny jord.

0

Tina N Kolsva

14 sep 2007 kl. 17:17

Grattis till en mycket fin bild Marit.

0

Brittis

Hans v E

14 sep 2007 kl. 23:11

Jo, det var jag som önskade.

0

Brittis

Tina N Kolsva

15 sep 2007 kl. 19:22

jag åxå.

0

Tack

Marit D

16 sep 2007 kl. 22:26

Hi, hi, tack för alla trevliga svar. Ja de var verkligen jättefina. Jag avvaktar med jordbyte för jag vill gärna ha flera, ler.

0

Tack

Elisabeth Bååth

16 sep 2007 kl. 22:48

Kommer in många frågor om denna svamp i höst. Håller med: VACKER

0

Geraldine Palm

17 sep 2007 kl. 23:20

Har också haft en sådan svamp i en blomkruka, för ungefär 12 år sedan, har en bild i mitt fotoalbum. Fin bild!

0

Evus

18 sep 2007 kl. 08:32

Jag brukar också ha svampen i en blomkruka varje år.
Spelar ingen roll om växten fått ny jord eller inte.

Men plantan verkar inte ta någon skada,växer och frodas, så det är bara roligt.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone