hejsan jag har fått kantareller som blev infrysta direkt vid plock jag tror men är inte 100 på att dom ej förvälldes först Min fråga är någon kanske kan hjälpa mig Vad ska jag göra Förvälla efter tining eller är det kört med svampen?????
Nej då...
Jag vet flera som fryser in kantareller råa och tycker att det är bra. Risken är dock att de blir lite beska i smaken. En av mina kompisar gav dock tipset att först “koka bort” vattnet (dvs du tillför inget vatten utan låter bara vattnet i svampen förångas, samma som jag gör innan tillagning eller frysning) och steker dem i smör. Sista slutspurten kör du i micron. Då ska de bli som färska!
OM han har rätt eller inte har jag inte en aning om men han är en jäkel på att laga mat… ;-)
Ett litet tips från kocken Anders Le`ven(tv-4) Han frös in små KarlJohan som dom var.När han skulle använda dom så kokade han upp hett vatten och tvärdoppa dom i detta,sedan var det lätt att skiva dom direkt i stekpannan.Det kanske fungerar med kantarellerna också. Det är definitivt inte kört med svampen
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.