Hej är det någon som varit i trakterna kring Sala och hittat kantareller ännu ? Bor i Stockholm och här finns ingenting, det är för torrt. brukar åka upp till ett ställe i Sala där det brukar finnas mycket svamp, men då det är en bit att åka undrar jag om någon i området kan svara på om det kommit någon svamp där uppe ännu ? tacksam för svar // 08
Jag hittade mycket kantareller från midsommar och en månad framåt, varefter tillgången avtog. Det har varit omväxlande soligt/blåsigt vilket gjort att markerna torkat ut totalt. Ett stort glädjetecken är att jag i morse hittade ett stort antal rimskivlingar i gott skick, så det kanske är lite för tidigt att kasta in handduken redan nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.