0 334 visningar

3 svar

HÄR finns svampen!!!!

Tittit

15 sep 2007 kl. 23:33

Var ute i skogen på västkusten (Stenungsund) idag o hittade flera silkesmusseroner, massor av blodriskor, taggsvamp, kantareller, trattkantareller och givetvis en massa orangegula spindlingar(de verkar alltid finnas)
Jag blev lycklig eftersom förväntan var betydligt lägre än detta.HURRA!!!!!!!!!!!!

0

Cicci

15 sep 2007 kl. 23:36

Hej Tittit!

Lyllos dig, tror jag kommer ner till dig ett tag. Här finns det inte en enda svamp. Var på svampmässan i Uppsala idag som dom pratade om i Linköping. Där fanns det massor av kul att titta på. Hoppas du får en fortsatt trevlig höst så ses vi i Umeå.

0

Tittit

15 sep 2007 kl. 23:53

Heeej Cicci!
Ja du kan komma hit när du vill, vi har alltid plats. Det roliga var att de flesta svamparna växte precis innanför diket vid en liten skogsväg. Hade gärna besökt Uppsala idag o kollat in utställningen.
Ha det gott tills vi ses.
Tittit

0

Birgitta D

16 sep 2007 kl. 12:18

Jag tror att jag kommer också. Här i Tranås finns bara det vanliga fast 1 sillkrema har jag hittat och 2 blomkålssvampar. Jag hade gärna varit i Uppsala också men skall till Stockholm och vara barnvakt nästa vecka så det får räcka med åkandet.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone