Allsvenskan avgörs i morgon.
AIK-DIF 1:a = guldet till Gnaget (där det rätteligen hör hemma).
2:a = guldet till Kaknästornet (hemskaste tanken).
X = katastrof. Guldet riskerar att hamna i Småland (Kalmar FF)
Övriga statister, som västkustska
lag typ IFK och IFE, kan redan nu
börja torka tårarna. Sorry BGS.
Jag e lessen Bengt,men imorrn så sabbar vi era gulddrömmar! Men det visste du redan….
Men de viktigaste e inte att vinna,de viktigaste e att ÄLSKA BAJEN! Men det är nåt som går över böndernas förstånd….. FÖR NI har ingen tunnelbana!!
Tom BP har en tunnelbana.. Now figure out that one!
Bengt, du skall då alltid försöka… Tror du verkligen att Håkan är motttaglig för vettiga argument??? Håkan “Bajen” är vad vi här uppe kallar ett “kronpucko”
Det är dess värre obehagligt att uppleva din okritiska optimism gällande IFE:s möjligheter till allsvensk guld. Hur är det gamle man? Mår du bra? Tror du fortfarande att frogsmile Svenssons skall frälsa er? Rysningar går genom min lekamen, det kan väl ändå inte vara möjligt. En svampälskare som du borde veta bättre.
Nää! Jag tycker ändå att Kalmar är värda en framgång.Förresten så finns det en jädra massa svampar här i Kalmarlän. Men jag är peronligen skitkass på svmp kanner bara typ 7-8 sorter. Men vill säga att ni alla här på forumet ger mig trygghet att våga lite mer. Tack till er alla som skriver här.
Inte mer!? Jag kan åtminstone 8-9 svampar….Men vadå,men lär så länge man lever!
Sen är det ju så att kalmar FORTFARANDE inte har nån tunnelbana,men det är en annan story.
Härmed vill jag mäkla fred med dom som blivit stötta av mina Sportinlägg,varit med glimten i ögat och må bäste lag vinna!!!!
För mig kommer dock Bajen ALLTID vara bäst!
Kära Göran!
Bara att nämna “vi här uppe” så har du redan sänkt garden. För när vi koloniserade Norrland,så hade folk där inte ens sett en Krona. Därför är det imponerande att ni kan stava till det.
Själva skulle vi aldrig använda ordet “kronpucko”, däremot brukar vi kallar bönder för Rikspuckon….
Å förresten, ni har FORTFARANDE ingen tunnelbana!
Käre Håkan!
Tunnelbana har vi ingen, däremot kommer det att bli tunnelbana efter tunnelbana mellan benen på vilsna Bajare på Borås Arena i morgon. Så många tunnelbanor finns inte ens däruppe på Sveriges baksida! :)
Dessutom, för oss som är Svenska Mästare är det totalt ointressant om ni tycker att tunnelbana är viktigare än SM-guld.
Du är snett ute din lilla sopa.
“Här uppe”, betyder Solna, AIK, bollkulturens vagga. Det är ingen ting som några bärsstinna puckon från söder begriper.
Din “samtalston” i tidigare inlägg visar precis på det vi andra vet, hjärndödhet, så prova att sova lite nu. Inte för att det lär hjälpa speciellt mycket, men det blir lugnare här på Forumet.
Oj Håkan vad impad man blir. Att ni har SÅ många bussar trodde jag inte.
Sedan tycker jag att vissa skribenter antager en väldigt tråkig ton. Det börjar likna samma tonfall som en gång i tiden när forumet var som allra sämst. Skoja om fotboll kan man göra men inte på det sättet som vissa gör.
Fotboll är inte allt, bara nästan.
“vi häruppe”..... En Solnatattare,självklart! Ni e fortarande bara en liten förort. Därför har ni inte valutan Krona. Däremot är ni latent aggressiva,reading between the lines…. Och när ska ni skaffa egen arena!?
När ska ni bli ett Stockholmslag!?
Och egen tunnelbana…..?
Snälla nån,bröder och Systrar!
Jag är bajare,men ingen fanatiker.
Ett litet expriment på detta forum visade att Fotboll stör och berör!
Att såra någon var inte tanken, men det är skrämmande vad man kan sätta igång för debatter!
Med enkla fördomar och typiska yttringar är det tydligen lätt att få folk att ilskna till….
Skrämmande men verkligt.
Svensk fotboll lever på klubbkänlsa,det kan vi konstatera tom på ett svampforum!Bästa lag vinner! Så är det alltid…
Lev väl!
Det kommer att blåsas i den gulsvarta trumpeten i Borås den 28:e oktober för då firar vi vårt andra raka SM-guld!
Därefter kommer trumpeten grävas ner i något kärr i närheten av Borås för att nästa år och framåt i all evighet bli moderplanta åt den nya arten GULSVART TRUMPETSVAMP!
Så där, nu får det vara färdigdrömt för idag. Jag ska nu ladda för kvällens gulsvarta förnedring av Hammarby på Borås Arena kl. 19.00.
Humor, d där med “Solnatattarna” ;) occh ett annat decenium..Ja hoppas oxå på vinst på måndag, och d e ju en match mot BP oxå, som vi förlorade emot i premiären, buuu, snyyfft..:(.Rörr för blodet genom hjärta och ven, gult för solens värmande sken, blått för hilmlen, regn och hav, STHLMS stolthet våtat lag..
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.