0 253 visningar

4 svar

Pris på svamp

Nikke småland (moheda)

19 sep 2007 kl. 11:09

Hej har nu hittat alldeles för mycket svamp så jag funderar på att sälja en del!
Vad kan man ta för svampen?
Har hittat svart trumpet, gul kantarell, fårticka & trattisar…
tacksam för svar!
Vi vill ju inte ge bort svampen har ändå lagt en del tid på rensnigen… Plockandet var bara kul men det andra böset!

0

"JAS"

19 sep 2007 kl. 11:53

Hej Nikke! Jag brukar göra så att jag ringer upp lite bra restauranger och hör om de är intreserade och det brukar de vara. Här i HBG. har jag fått 120 - 150 Kr. Kg för gulisar och trumpet borde man få lite bättre för. Men hur generösa Växjökrogarna är vet jag inte. Men du får säkert bäst betalt där.
Trattisar kan du säkert sälja till “Grytan” men du får nog nöjja dig med mindre slantar där, du bor ju i svampriket. Jag vet farsan bor i Lidnäs. Tipps trattisar och trumpet är lätta att torka och håller i flera år i en bra burk för kommande missväxtår.

0

JAS

Nikke småland (moheda)

19 sep 2007 kl. 14:48

Hej jo tack jag lyckades hitta lite restauranger som ville köpa lite granna…
Vi har torkat massor så jag har trattisar för säkert 3 år framåt…
Funderar på att testa och konservera lite grann men känner mig lite osäker på om jag har bra burkar!
Ursäkta men jag börjar just nu tröttna lite på att plocka svamp *ler*
Näda men just nu e man trött i kroppen har precis kommit hem från ännu ett pass med krig mot älgflugor och djupa diken…

0

JAS

Tina N Kolsva

19 sep 2007 kl. 20:17

Du snackar om tröttna på att PLOCKA, jag börjar tröttna på att LETA. Ger inte upp än. Hittade en halv liter trattisar idag.

0

Tina

Nikke småland (moheda)

19 sep 2007 kl. 20:28

Jag som i vanliga fall lever på att sälja glass börjar tröttna på att det alltid ska regna i småland men å andra sidan har vi nästan alltid svamp… *ler*
Lycka till med letandet!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone