Hej
Vi har varit ute och plockat blåbär och hittade rätt många skivlingar. Jag vet dock inte om dom är ätabara. Dom är ljusbruna och luktar gott och är rätt små. Den största hatten har en diameter på 6 cm, men resten är runt 3-4 cm. Är det nån som är haj på det här eller? jag behöver hjälp. Har sköljt dom och skurit upp dom i mindre bitar och lagt dom på tidningspapper för att torka. Tacksam för snabbt svar
Den information du lämnar räcker nog inte för att kunna säga vad det är för svamp du hittat. Bästa vore att du bifogar bild på den. Alltså innan du skurit upp den för torkning. Det är bättre att man plockar svamp som man vet vad det är och som är svåra att förväxla, t ex kantarell. Just bruna svampar är inga bra nybörjarsvampar. Mitt råd: Släng allt!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.