Då är man lyckligt lottad, Jag har en sommaraktivitet på Lysingsbadets Camping i Västervik, en stor camping med en hel del skogspartier med mycket svamp som ingen plockar. 40 liter små Karljohan 1-2 veckan i juli och så brukar det vara varje år. Inte nog med det ca: 30 lit gulisar åxå under juli - aug. Förövrigt är ostkusten rik på svamp.
Nu skall jag vara lite elak fast det igentligen inte ligger i min natur, eller åxå kanske det kan bli en insperationskälla för att inte ge upp. dessa är plockade i år och då tidigt på säsongen redan i början av juli efter det så har det inte varit ett jota men jag klarar mig ju till nästa säsong. Ps. jag har ändå gett bort en stor burk full och som ni ser så är den ju torrkad. Ca. 40 lit. små porcini (små grisar) som Italienarna säger.
till höger trattisar till vänster Svart trumpet
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.