0 294 visningar

11 svar

Någon som tror på trattkantarell i oktober?

Ola

21 sep 2007 kl. 18:09

Som svamphandlare i Värmland får jag dagliga rapporter om att det finns en ny generation smått i skogarna som bör hinna bli “plockmogna” om inte vintern slår till i förtid. Dock blir det inte på långa vägar så bra som det blivit om inte den första vågen hade torkat bort. Hur ser det ut i övriga landsdelar?

0

Lena M

21 sep 2007 kl. 18:21

Tror nog att det kommer, gick en sväng efter maten och såg mycket smått men även rejält utvuxna.
Det är i Gästrikland.

0

"JAS"

21 sep 2007 kl. 18:31

Hej Ola! Jag har varit i kontakt med småland, Växjötrakten och Västervik och det ser bra ut säger de, skall själv till V-Vik om några veckor och stänga husvagnen för vintern och hoppas som vanligt på minst 1 lövkorg full, det brukar det bli. när det gäller småland kolla med Mikke Moheda han verkar ha bra koll.

0

"JAS"

21 sep 2007 kl. 18:32

Förlåt Nikke ska det vara, slant på tangenten.

0

Ola

21 sep 2007 kl. 18:41

Hallå JAS! Tack för det. Avvaktar lite och ser om Nikke hakar på tråden.

0

Stefan Ohlsson

21 sep 2007 kl. 18:59

Har varje fall fyllt korgen idag ca:20liter och då gallra jag bara lite. Slutade inte för svampen var slut utan fick helt enkelt ont i ryggen. Söderåsen,klåveröd.

0

Stefan

Ola

21 sep 2007 kl. 20:44

Hej Stefan! Vart finns Söderåsen, Klåveröd?

0

Ola

Stefan

21 sep 2007 kl. 20:47

Borde klart precisera mig Ola, det ligger i Skåne.

0

Ola

Ola

21 sep 2007 kl. 20:51

Tack tack Stefan. Det var intressant för jag säljer mycket svamp till Skåne och har för dagen svårt att få fram Trattar till alla kunder. Lite ironiskt då att det är hos er de finns :-)

0

Ola

b

21 sep 2007 kl. 21:07

Plockade 8 l mkt välväxta trattkantareller idag, ca 2 mil från Söderåsen. Massor av små på gång.

0

b

Ola

21 sep 2007 kl. 21:10

Tack b. Får kanske starta ett uppköpsställe i Söderåsen. :-)

0

AnnaMaria

22 sep 2007 kl. 08:19

Det finns mycket trattkantareller nu i Västerdalarna, och massor med smått på gång.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone