0 222 visningar

4 svar

Ödet

Stefan Ohlsson

21 sep 2007 kl. 19:40

Skulle titta till “mina” trattisar idag vid tranerödmosse. Väl där pågår där vildvinsjakt med hund. Frågade jägaren vid parkeringsplatsen som gav mig rådet att komma tebax imorgon, han berätta oxå dom skjutit en galt på 110kg.
Körde en bit och stannade på vinst och förlust. Spatserade in i skogen och efter en halvtimme bara fanns dom där, små kolonier av trattisar så långt man kunde se. 20liter blev det innan ryggen sa stopp.
Vilken tur det var jakt så jag hitta hit :)

0

GretheF Skåne

21 sep 2007 kl. 19:47

Vilken tur du hadde jag var vid tranerödmossen förre året der var inte mycket men kanske du hadde varit där

0

Brittis NV skåne

21 sep 2007 kl. 19:50

Grattis! Sitter med mina fem liter och sucker vid rensningen!....inte avundsjuk på dig, hoppas att du får hjälp!

0

Stefan Ohlsson

21 sep 2007 kl. 19:53

Var där i onsdags, plockade en del men lämnade allt smått vilket var mycket.

0

Brittis

Stefan Ohlsson

21 sep 2007 kl. 19:58

Brukar ta dom med “hål” i hatten samma dag, resten får torka upp lite på tidningar till imorgon. Brukar vara noga vid grovrensningen. Visst är det jobbigt men ett “kärt” jobb :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone